En dag i skibakken!

Idag dro jeg og Andreas på kjærestetur til Oppdal for å stå på Snowboard. Jeg var jo ferdig på jobb klokka 6 i dagtidlig så det ble ikke mange timene søvn på meg (Maks 2.5, faktisk) men det var så utrolig verdt det!


Vi fikk sol så og si hele dagen, det blas nesten ikke i det heletatt og føret var upåklagelig!

Vi endte for det meste opp i pudderløypa og inne i skogen. Der er det mye mer snø som er ti ganger mer gøy enn å renne rett ned på flata. Dessverre er jeg ikke akkurat en ekspert på å svinge i rett tid og endte flere ganger opp med å renne inn i trær. Fikk ikke vondt da, heldigvis, men fy søren så tungt det var å komme seg opp etter jeg tryna, spesielt denne gangen;


Altså, hadde noen sagt de landa som dette med brettet flatt inntil et tre vet jeg ikke jeg hadde trodd på de eller om de overdreiv, men jeg begynte å kjøre “oppover” treet før jeg stoppa, no kidding! Satt greit fast også. 40cm puddersnø som gir etter pluss at i tillegg til dette treet var det 5 andre som rett og slett omringet meg som et fengsel. Se for deg at du ligger flatt på ryggen på en tjukkas (En stor turnmadrass altså) og skal komme deg opp, det er svintungt! I tillegg vil jo ikke snøen “gå tilbake” som en madrass vil, så jeg grov meg ned istedenfor å komme meg opp. Ser rett og slett på det som ei knallhard fullkroppsøkt, haha. Nå skal jeg bare jobbe mitt siste skift før jeg har fri helt til fredag formiddag! 

Tror jeg går for ei “Deload uke” hvor jeg trener veldig lett, kanskje helst gåturer hvis været tillater det, tøyer mye og rett og slett bare restituerer godt. Har fremdeles vondt i skuldra (Den lille strekken). Kneet og hofta er bedre, men det betyr ikke at det nødvendigvis er et sjakktrekk å begynne rett på leg day. Har litt lyst å sykle og gå oftere generelt men siden det kom snø på fredag så kan syklingen bli problematisk, men her tar vi ikke sorgen på forskudd!

Hvordan har du tilbragt din søndag?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg