Restitusjon!

Alle veit jo at restutisjon og tøying er viktig, men det blir veldig ofte nedprioritert! Det er kanskje den ene positive tingen med at skuldra mi har blitt betent. Jeg har virkelig fått opp øynene for hvor viktig det er å la musklene få godt med hvile, massasje og stretching!

Idag var jeg på bursdagskaffe hos mormor, og da fikk jeg prøve “Revital IX” massasjeapparatet hennes, og det var helt utrolig deilig!

BLGJsFEjcBF
//Trykk på for video
Hvis
jeg ikke tar helt feil så er det elektriske pulser som går via fotsålene og helt opp til kneet som løser opp muskelknuter og diverse. Det ser jo relativt freaky ut, men jeg kunne rett og slett føle at det fungerte under veis. Leggene har tross alt fått en del juling med tanke på så mye hoppetau jeg har holdt på med, så tror nok dette gjorde underverker. Jeg håper bare mormor finner igjen pads’a som man kan feste ellers på kroppen, for jeg tror dette er perfekt å bruke bak skuldrene, da jeg sliter med å komme til med normal massasje på de musklene.

Har også funnet en video med massasje og tøying for bein, ankler osv som jeg skal teste. Hvis jeg finner den igjen da, var noen som posta på facebook men husker ikke hvem..

Jeg har også blitt mye bedre på å tøye godt både før og etter trening, så klarer jeg å fortsette med dette kan jeg jo faktisk bli veldig mobil denne perioden når styrkeøkning ikke er veldig sannsynlig.

En annen ting jeg har merket siste tiden som ikke er så positivt er at kondisen min har blitt værre og jeg har generelt høyere puls. Jeg tror og håper det er relatert til det at jeg er litt småforkjøla, men jeg har vert litt slappere på gassmaskebruken i hallene. Det er ikke noe vi er påbudt å gjøre, men jeg ser veldig godt alt støvet og gassen når sola skinner inn, så jeg tar ingen sjanser.

Nå skal jeg jobbe til 22, og 14-22 i morgen, og da har jeg fri til mandagskveld! Det skal bli vanvittig deilig etter denne helga, og jeg tror jeg skal trene og tøye hver eneste dag i tillegg til å begynne på matplana igjen, og jeg kjenner faktisk jeg gleder meg!

Ha en fortsatt fin Mandag! 

3 kommentarer
    1. jeg personlig tøyer ikke på dager det er trening. da treningen i seg selv er en såppass stor påkjenning på musklene at tøying i mine øyne kan fort skade deg. ikke hjelper det på stølhet heller 🙂 men og ha egene tøye dager når stølheten evt har gitt seg er jeg helt klart for. når det kommer til det aparatet du testa så tror jeg nok noe er placebo effekt, men at slikt kan funke gjøre nok. kroppen våres har en elektrisk ladning og jorden har en så de som går barbent har sagt de har en helsebringende effekt av dette. men det funker ikke i dagens sammfunn hvor alle bor i byn og all dritten som ligger i gatene.og skulle vi bynt med dette nå hadde vi pådratt oss mange problemer. sko er for mange ikke bra, da det for min del feks gir meg en “falsk” trygghet av balanse men jeg trokker over enklere med sko enn barbent. litt off topic butt still 🙂

    2. Enig og uenig! Det er jo sant at trening i seg selv er nok påkjenning, men jeg tror det har en positiv effekt å tøye mens musklene er gode og varme så lenge man er forsiktig! Når musklene er varme vil de kunne strekkes lengre enn det de tåler så det er viktig å ikke tøye de MAX etter man har trent hardt, men jeg tror definitivt det har en effekt 🙂

      Jeg tror det har en effekt i form av at den aktiverer musklene på en skånsom måte, men ikke mer enn det. På grunn av støtene får man kontakt med muskler man ellers kan ha vanskelig å få tak i, så tror det gir en pisitiv effekt på blodsirkulasjonen:)

      Det med sko er jeg enig i! Alltid vert imot høye fjellsko og boots fordi man kan slappe av i anklene og dermed ikke klarer å bygge opp styrke i de, og dermed ødelegge balansen. Men jeg som er snublefot kjenner på en annen side god effekt av de på lengre fjellturer hvor det er stor snublefare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg