Mitt kosthold!

Jeg har for tiden er litt mer avslappet kosthold enn jeg kanskje burde for å skulle nå mine mål, men det er sinnsykt vanskelig å skulle spise etter plan når man har en samboer å ta hensyn til og at man er ganske så matlei i tillegg. Jeg prøver å velge gode vaner, men når jeg som nå er våken fra 12 på formiddag til 06 om morgenen så blir det flere måltider om dagen også. Kostholdet mitt per dags dato ser omtrent slik ut;

Frokost: Havregryn!
Bruker enten 2dl sjokoladeprotein og fryste blåbær til 50/60g havregryn - eller 30g havregryn og en boks med yoplait double 00%. Jeg varierer alt ettersom hva jeg har planlagt utover dagen og hvor god tid jeg har på å spise.

Lunch: Diverse!
Denne uka utgår lunch da jeg ofte står opp mellom 11 og 12, så neste måltid etter frokost blir middag. Til vanlig spiser jeg gjerne en liten fruktsalat med vaniljekesam eller knekkebrød med det pålegget jeg har for hånden.

Middag: Grillmat!
Jeg har grillet 3 ganger denne uka. Da har det gått i kjøttrike pølser (70%) og grillribbe. Jeg vet det kanskje ikke er super-sunt men har vert flink med tilbehøret og bare brukt salat med hjemmelagd dressing (Rømme og mayo, vet dette ikke er supersunnt heller men alt kommer tilbake til mengde). Ellers spiser jeg enkle retter med fisk eller kylling. Tilbehøret går gjerne i grønnsaker og fullkornsris og pasta.

Kvelds: Vaniljekesam!
Kveldsmat er egentlig det jeg spiser etter trening, uansett når treningen er ila. dagen. Da spiser jeg en halv boks vaniljekesam med havregryn (20g) bringebær (120g) og et eple i små biter.

Mellom-måltider:
Nå som jeg jobber nattskift gidder jeg ikke å gjøre stort annet enn å ta med knekkebrød og pålegg på jobb. Da hopper det mellom makrell i tomat, leverpostei, kalkunskinke med majones eller smøreost, kalkunskinke og osteskiver. På et nattskift går det fort ned 6 knekkebrød med pålegg på, så jeg tror jeg er i overkant på inntaket for tiden.

Likevel tror jeg at jeg burde spise såppas. Jeg sover lite, er mye mer i bevegelse enn for en måned siden og da trenger man mer mat for å få det til å gå rundt. Jeg følger ofte magefølelsen på når jeg skal spise, og ikke så mye klokka lengre.

Jeg må innrømme at selv om jeg har mer frihet i matveien så gjør det meg ikke mer lykkelig. Med et stramt kosthold vet jeg at resultatene er like i nærheten og da er det mye mindre sjans for at jeg sprekker. Det er ingen tvil at man får lyst på mye rart når sommeren kommer. Øldrag i lufta, hetebølger bare is kan slukke og masse deilig grillmat. Likevel ønsker jeg å gå tilbake til den første plana jeg fikk, og følge den 100%, om så bare i to uker. Jeg vet at første runde skjedde det masse på to uker, og kanskje hvis jeg er flink så kan det skje igjen. Jeg sikler litt etter å komme ned på 75kg, rett og slett fordi jeg vet veldig godt at kroppen min har 2kg fett jeg ganske enkelt burde klare å få vekk. Jeg må bare ta meg i nakken. Få ånden over meg eller noe slik at jeg blir kvitt det siste fettet som jeg virkelig ikke har behov for.

 

Jeg trenger bare litt motivasjon.

2 kommentarer

julie

03.06.2016 kl.12:25

om du har lyst på is anbefaler jeg caroline berg eriksen sin eller camilla phil! du finner den på rema 100 og en is har bare 35 cal :) iskald nocco med pæresmak er også veldig god og har bare 20 cal hehe

Gunnhild Resell

04.06.2016 kl.19:55

Hmm ja det var gode tips da! takk! :)

Skriv en ny kommentar

hits