Mitt kosthold!

Jeg har for tiden er litt mer avslappet kosthold enn jeg kanskje burde for skulle n mine ml, men det er sinnsykt vanskelig skulle spise etter plan nr man har en samboer ta hensyn til og at man er ganske s matlei i tillegg. Jeg prver velge gode vaner, men nr jeg som n er vken fra 12 p formiddag til 06 om morgenen s blir det flere mltider om dagen ogs. Kostholdet mitt per dags dato ser omtrent slik ut;

Frokost: Havregryn!
Bruker enten 2dl sjokoladeprotein og fryste blbr til 50/60g havregryn - eller 30g havregryn og en boks med yoplait double 00%. Jeg varierer alt ettersom hva jeg har planlagt utover dagen og hvor god tid jeg har p spise.

Lunch: Diverse!
Denne uka utgr lunch da jeg ofte str opp mellom 11 og 12, s neste mltid etter frokost blir middag. Til vanlig spiser jeg gjerne en liten fruktsalat med vaniljekesam eller knekkebrd med det plegget jeg har for hnden.

Middag: Grillmat!
Jeg har grillet 3 ganger denne uka. Da har det gtt i kjttrike plser (70%) og grillribbe. Jeg vet det kanskje ikke er super-sunt men har vert flink med tilbehret og bare brukt salat med hjemmelagd dressing (Rmme og mayo, vet dette ikke er supersunnt heller men alt kommer tilbake til mengde). Ellers spiser jeg enkle retter med fisk eller kylling. Tilbehret gr gjerne i grnnsaker og fullkornsris og pasta.

Kvelds: Vaniljekesam!
Kveldsmat er egentlig det jeg spiser etter trening, uansett nr treningen er ila. dagen. Da spiser jeg en halv boks vaniljekesam med havregryn (20g) bringebr (120g) og et eple i sm biter.

Mellom-mltider:
N som jeg jobber nattskift gidder jeg ikke gjre stort annet enn ta med knekkebrd og plegg p jobb. Da hopper det mellom makrell i tomat, leverpostei, kalkunskinke med majones eller smreost, kalkunskinke og osteskiver. P et nattskift gr det fort ned 6 knekkebrd med plegg p, s jeg tror jeg er i overkant p inntaket for tiden.

Likevel tror jeg at jeg burde spise sppas. Jeg sover lite, er mye mer i bevegelse enn for en mned siden og da trenger man mer mat for f det til g rundt. Jeg flger ofte mageflelsen p nr jeg skal spise, og ikke s mye klokka lengre.

Jeg m innrmme at selv om jeg har mer frihet i matveien s gjr det meg ikke mer lykkelig. Med et stramt kosthold vet jeg at resultatene er like i nrheten og da er det mye mindre sjans for at jeg sprekker. Det er ingen tvil at man fr lyst p mye rart nr sommeren kommer. ldrag i lufta, heteblger bare is kan slukke og masse deilig grillmat. Likevel nsker jeg g tilbake til den frste plana jeg fikk, og flge den 100%, om s bare i to uker. Jeg vet at frste runde skjedde det masse p to uker, og kanskje hvis jeg er flink s kan det skje igjen. Jeg sikler litt etter komme ned p 75kg, rett og slett fordi jeg vet veldig godt at kroppen min har 2kg fett jeg ganske enkelt burde klare f vekk. Jeg m bare ta meg i nakken. F nden over meg eller noe slik at jeg blir kvitt det siste fettet som jeg virkelig ikke har behov for.

 

Jeg trenger bare litt motivasjon.

2

om du har lyst p is anbefaler jeg caroline berg eriksen sin eller camilla phil! du finner den p rema 100 og en is har bare 35 cal :) iskald nocco med presmak er ogs veldig god og har bare 20 cal hehe

Hmm ja det var gode tips da! takk! :)

Skriv en ny kommentar