Kostholdet så langt.

Jeg går vel inn i dag 10 etter jeg begynte med kostholdsplanen. Siden den første helgen etter jeg startet var et hav av godteri (selv om jeg fulgte plan på alle måltider utenom middag) har jeg bare holdt på skikkelig i 4 dager, siden søndag.

Så hvordan går det? Kroppen har helt klart blitt vant med å få litt mat hver tredje time, for jeg kjenner at magen rett og slett føles tom etter 2.5 t, og går jeg litt lengre enn tre timer begynner den å knurre. Likevell er jeg skikkelig sulten bare på morgenen, som gjør det mye enklere å velge maten fra planen, og ikke ty til noe lettvindt. Alle måltidene er uansett utrolig raske å tilberede. Det som tar lengst tid å lage er faktisk pastasalaten til lunch, for fusillien jeg bruker trenger 12 minutter koking. Den siste uken har jeg uansett måtte hoppet over dette måltidet siden jeg jobber nattskift. Når jeg ikke er hjemkommet før 6 på morgenen står jeg tidligst opp i 11-12tiden, og da rekker jeg bare frokost før det er middagstid for kjæresten, og vi vil jo gjerne spise sammen.

Han har forresten vert utrolig flink å deltatt på kostholdsplanen. Jeg er veldig stolt over hvor villig han er til å være med meg og spise likens som jeg gjør. Han har faktisk vert den som har vert mest positiv når det kommer til middagene vi har spist, og det er helt fantastisk motivasjon.


//Alle bildene fra min instagramkonto; Gunnhildresell
Øverst til venstre er gårdagens middag. Det er en slags gryterett. Torsk kokt i kokosmelk med krydder og stekte grønnsaker. Det var litt smakløst, men tror jeg drepte mye av smaken med en del ris for mye. Hjemmelagde karbonader havnet nederst på listen over alt jeg har spist, rett og slett fordi jeg ble uvel av den (bildet nederst i midten).

Jeg skal ta nye mål og bilder på søndag, siden det da er gått ei uke med ganske stramt kosthold. Det er nøyaktig 3 uker til bursdagen min - som er grunnen til kostholdplanen - så det er viktig for meg å se at jeg er på rett vei for å være sikker på at jeg kommer i mål til den datoen. Hvis målene ikke er bra nok må jeg bare stramme inn enda mer på planen.

Om 1t og 20min går jeg ut på den lengste friperioden fra jobb. Da har jeg 5 dager med ganske lite på plan, så da skal jeg være ekstra flink med kostholdet! Nu junk except for in the trunk *badumtss*. Jeg er overtrøtt. 

Dagens motivasjonsbilder fra weheartit;

Herregud jeg trenger å ta sol..

Ellers får dere ha ei flott påske! Eat clean, train dirty! Eller noe. Herregud jeg trenger søvn.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits