Ny pers – Nye mål!

Idag slo jeg ikke bare den gamle 3000 rekorden fra i fjor; men mitt aller beste resultat fra 2007 (da jeg var 14år og 15kg lettere)!

Siden jeg begynte å løpe for omtrent 2.5år siden har dette vert målet å slå, og idag klarte jeg det, uten at det var planlagt!

16 min 40 sek sto det idet kilometeren bikket over til 3. Det er akkurat 5 skunder bedre enn i 2007! Min forrige rekord på denne tredemøllen var på 17m 40s, Mai 2014. I 2015 har jeg ikke løpt noe særlig, men i år vil jeg fokusere mer på løping og generelt cardio!

Her er resultatet for litt over 2 år siden, før jeg begynte med kettlebell! 6minutter forbedring!

De nye målene jeg vil sette er disse;

1. 3K på 15min.
Denne blir tøff, virkelig tøff. For å greie det må jeg ha konstant fart på 12km/t, og det er fort. Til vanlig avslutter jeg løpeøktene med et par minutter i 12km/t for å presse ut siste rest av energi, så å holde ut i 15min i det tempoet vil kreve hardt arbeid, mye tøying og perfeksjonere den nye løpeteknikken (som garantert er grunnen til at jeg klarte ny PR).

2. 1mil på 1t eller mindre.
Denne er lettere gjennomførbar. Her må jeg “bare” løpe 10km/t, men siden mitt “løpe behagelig-tempo” ligger på 9.5km/t i følge mølla så går det sikkert ikke på første forsøk. Det nermeste jeg har vert er kaptein dreyer (12km) på 1t 20min.

3. Løpe karihaugen og åsbrona.
Dette er begge “korte” stikk-ut turer som jeg har løpt før. Disse skal jeg klare igjen. Jeg drømmer også om å løpe Haremsdalen men denne er nesten dobbelt så lang og krevende, så jeg har den som et sidemål.

4. Løpe halvmaraton.
Et halvmaraton er vel rundt 22km om jeg ikke husker feil. Dette vil jeg gjøre! Om jeg må ha en liten gåpause etter en time, eller en kort drikke/spisepause driter jeg i, jeg skal bare gjennomføre det på en eller annen måte!

Så det er mine nye mål! Jeg vet ikke om det er mulig å klare alle i 2016, men det er ikke så viktig uansett. Det er bare ting som skal gjennomføres! 3k på 15min har alltid vert et drømmemål, men når det har tatt 2år å klare 1640målet må jeg bare være tålmodig med å klare 1500 målet!

6 kommentarer

Siste innlegg