Det er så vanskelig..

Jeg vet jeg har sklidd litt ut på matfronten de siste månedene, men jeg er ikke den eneste! Jeg kjenner omtrent to by FlexibleShopper” href=”#”> personer (som jeg omgås) som spiser sunnere enn meg, men likevel nesten ingen som ser verre ut enn meg. 

Jeg trener hard, ofte, får i meg nok vitaminer og søvn, men likevel øker jeg bare i vekt. På samme tid har jeg venner og bekjente som ikke spiser noe med mindre det er fritert og dyppet i dressing, og det mest aktive de gjør er å holde opp telefonen sin mens de scroller gjennom facebook, og disse er slanke! Det føles bare så urettferdig å måtte jobbe så hardt for noe som andre har, uten å løfte en finger, eller engang sette pris på det.  

Begge foreldrene mine er (var) i sin ungdom slanke, det samme med mine besteforeldre. Selv om kraftig matlyst ligger i nær slekt, så gjør ikke overvekt det, så det gir ikke mening at jeg skal slite med å komme meg ned i vekt.  Selv om jeg var kjempetynn på hele kroppen da jeg var yngre, så hadde jeg alltid “Tjukk” mage. Mamma sa jeg ikke skulle begynne å trene den bort hver gang jeg klagde, “Det er valpe-fett, det forsvinner når du blir eldre.” men nå er jeg tross alt 22, og jeg har fremdeles dette “valpefettet” og jeg føler jeg aldri vil bli kvitt det. Jeg har vel egentlig ingen rett til å klage på dette nå, for jeg har vert på en “Feit-og-usunn-mat-bender” ganske lenge, men det er så tungt å skulle begynne når jeg vet hvor sykt mye jeg må gi opp for å få by FlexibleShopper” href=”#”> resultater.. 

Forrige gang jeg gikk ned nok i vekt (og omkrets) til at jeg følte meg komfortabel i min egen kropp hadde jeg først vert så syk at jeg ikke spiste stort annet enn vannmelon 1mnd, trente så mye at jeg nesten møtte veggen og var så sliten at jeg nærmest sovnet på flekken hver gang jeg hadde trent. Det er ikke meningen at jeg skal måtte leve slik for å få resultatene jeg ønsker vel? 

Det er ikke bare vekten jeg sliter med heller, men generelt at jeg aldri er frisk. Jeg har følt meg småforkjølt i sikkert 2-3uker, også er det den skuldra som aldri vil bli heeelt frisk. I går da vi gikk tur låste leggen min seg helt, og jeg følte meg utmattet hele turen. Det er så urettferdig at når jeg prøver å snu om livet så møter jeg bare motgang..

7 kommentarer
    1. Har du vært hos en lege eller Fürst og tatt prøver? Kan jo være noe kroppen din mangler eller har for mye av som gjør at alt er så vanskelig for deg.. Jeg mener ting skal jo ikke være så vanskelig som du har det! Det må vel være en grunn til alt dette! Jeg er en av dem som heller drar til legen en gang for mye;)
      Altså jeg er bipolar så jeg vet en del om ubalanse i kroppen! Har hatt det vanskelig i mange år før jeg “fant” riktige medisiner osv. Sier ikke at du er psykisk syk eller noe, men kan være noe med verdiene i kroppen din..
      Og nå på våren er det jo mange som er slappe og småsyke pga. pollenallergi! Jeg fikk pollenallergi da jeg ble 20, faren min fikk det da han ble 30! Kanskje du har fått pollenallergi?
      Så nå at det ble litt mye press her til å gå til en lege, men jeg mener bare godt;)

    2. Theodora: Jeg har ikke sjekket alt sånn nei, men jeg tenker, jeg er jo ikke sykelig overvektig, det er bare at jeg aldri blir SLANK, og med alle skader som jeg har så tar det så mye ekstra tid å få det til. Jeg skal gi det en siste sjangse nå før jeg tyr til drastiske tiltak, klarer jeg ikke å komme ned på normal BMI (Innenfor rimelighetens grenser) til etter sommeren, så tar jeg kontakt med legen. Skal sikkert innom med en eller skade før den tid uansett med mitt hell så!

      Takk for kommentaren, hadde faktisk ikke vurdert at det kunne være psykisk eller fysisk, gikk bare ut ifra at jeg var vanskelig! 🙂

    3. I hear you guurl!! ALLTID slitt med den siste magen, og kommer nok alltid til å gjøre det..Føler jeg må spise som en mus, og trene som en antilope skal jeg få noe som helst resultater…og ser jeg i retning usunn mat, BANG er der på igjen!!!
      Håper du finner svaret ditt! 🙂
      -jeg har fått mye hjelp i programmene til silje mariela, og føler dette funker på meg! 🙂 Tiden vil vire om “hvalpefettet” slipper taket 🙂
      Marita Lervik

    4. Marita: Jeg tror det er genetisk å slite med litt “Ekstra” her og der. Selv om mamma og mormor alltid har vert slanke har de også hatt dobbelthake og litt på magen.. Bare kjipt at på farsiden er damene små, slanke, og har SVÆRE frontparti. Hvorfor fikk jeg ikke de genene istedenfor? Haha..

      Bra du fant noe som funket da! Det er det viktigste! Begynner nytt kosthold selv nå, holder jeg ut tror jeg dette funker for meg også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg