Livet, sånn generelt.

Det skjer ting, og de skjer fort og overlapper hverandre. Ting går mye godt i ett, og jeg har hendene mine fulle – og trives i grunn godt med det. Det eneste problemet er at jeg begynner å bli litt sliten.

Det kjennes helt klart på kroppen med en gang jeg får økt ansvar eller flere baller i luften. Kroppen låser seg som en ball, jeg blir bare ei eneste stor knute. Kombiner dette med ei ny treningsplan, fulltidsjobb, deltidsjobb og et par hobbyer flere enn jeg har tid til så går det fort ut over kvaliteten på helsa.

Det har vert en dalende kurve siden jeg var ferdig som lærling. Som lærling er ansvaret ganske lite på jobb. Ja man har et ansvar om å gjøre jobben man blir tildelt, men hvis man er sjuk en dag så er det alltid en person ekstra til å ta dine oppgaver. Hvis man står fast i en oppgave har man noen å støtte seg til. Som lærling er du den ekstra personen de helt egentlig ikke har bruk for – du er der for å lære.

Selv om jeg helt klart har yrkesstolthet og ønsker å gjennomføre hvilken som helst jobb med høyest mulig kvalitet, så følte jeg ikke så tungt et ansvar som lærling. Nå føler jeg ansvaret av å være fulltidsansatt og med-driver av en klubb veldig godt. Det er jo ikke så mye hardt arbeid når man har en nyoppstartet klubb, men det ligger alltid og kverner bak i hodet, “Hva har jeg glemt nå?”. 

For å toppe det hele har jeg fått et valg. Jeg kan ikke si hvilket valg det er, jeg vil helst holde det litt for meg selv, men valget har en mulighet til å endre fremtiden min ganske mye. Valget er jo i grunn enkelt for det står mellom å gjøre noe jeg har lyst til men ikke burde, eller være streng mot meg selv nå for å få økt frihet i fremtiden.

Vi mennesker er jo bygd slik at vi ønsker “Instant gratification”. Hvis vi bestiller noe på nett vil vi ha det på døra dagen etterpå. Hvis vi har oppnådd noe publiserer vi det for å få “Wow” og “gratulerer” med umiddelbar virkning, istedenfor å fortelle det til de nærmeste neste gang vi møter de. Å ikke gjøre som jeg vil akkurat nå vil lønne seg i fremtiden, men det gjør meg ingen tjenester .

Kanskje dette valget er noe av det beste som har hendt meg, jeg får testa selvdisiplinen og tålmodigheten min, og det kan gjenspeile positivt på andre aspekter av livet.

Tja, det ble jo litt av et innlegg, et jeg egentlig ikke hadde tenkt å skrive engang, men her kommer det. Jeg vet alt er veldig diffust, og dere blir nok verken klokere eller spesielt underholdt, men jeg føler jeg fikk mye ut av å skrive litt. Kanskje det til og med kan hjelpe meg å sove bedre i natt!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg