Syk igjen.

Været er sørgelig, jeg er syk – og nå kjenner jeg egentlig på at jeg blir deprimert av hele høsten.

I går gikk jeg, Elin og Neo en lett og fin tur ned til båthavna. Jeg hadde et håp om at frisklufta skulle få fortgang på ting siden jeg har gått småsjuk i to uker nå. Håpet var egentlig at friskluften skulle kurere meg, men det skjedde jo ikke. Klokka ni i dag innså jeg at jeg var ferdig og sa fra at jeg kom til å dra hjem til lunch, deretter sov jeg mer eller mindre til klokka 15. Men nok om forkjølelsen min! I går gikk vi som sagt på tur, og jeg prøvde som vanlig å få noen bilder på veien.

Jeg lekte en del med kameraet, og siden det var mørkt så tok jeg frem 50mm linsen, da den har størst åpning og slipper inn mer lys enn alle de andre linsene mine. Den linsen overrasker meg gang på gang egentlig, og den begynner å bli en av favorittene mine – til tross for at den er relativt ubrukelig på fjelltur på grunn av at det er så kraftig zoom.

Jeg fikk også klar beskjed om at bildene mine var “Oversaturated Garbage” i dag, men istedenfor å bli sint så skal jeg prøve å gjøre noe med det. For dere som ikke vet hva det betyr så har jeg for mye metning i bildet, altså, for mye farger. What can I say, jeg elsker fargerike bilder, men kanskje jeg fremdeles drar den for langt. Uansett så prøver jeg å minne meg selv på at det er en prosess som vil ta lang tid. Det er stor forskjell på et bilde av høy kvalitet med alle de riktige innstillinger og et bilde som gjør det bra på Instagram, for å si det sånn, så jeg vil fortsette å prøve og feile, så blir jeg forhåpentligvis bedre underveis.

Når det kommer til den vloggingen som jeg skulle begynne med så har jeg laget flere filmer allerede, men å trykke på “upload” knappen er skremmende. Jeg som nesten alle andre hater å høre meg selv prate, så jeg føler video og redigering på den biten er noe jeg må jobbe enda mye mer på før jeg klarer å publisere.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg