Heartbroken.

I går kjørte jeg opp til Vettamyra for å ta noen solnedgangsbilder. Jeg innså ikke hvor jævlig basic det er å ta bilder der før jeg kom opp dit og møtte på en som var på tur ned igjen med et kamera jeg tror koster et sted mellom 15-20.000,-

Jeg innså også at jeg var for seint ute. Jeg klarte vel så vidt det var å skrape sammen et par bilder som ble helt OK etter kraftig redigering. Okei det er bare teit å si for jeg fikk faktisk et par jeg ble kjempefornøyd med blant annet dette;


Det jeg liker med det er mest at jeg traff stilen jeg er ute etter ganske perfekt, og med bittelitt cropping så får jeg en perfekt balanse mellom trær, himmel og vei.

Jeg hadde med både Canon, Nikon og GoPro, som dere skjønner trodde jeg dette var en skikkelig kul event (det var det ikke).

Canon gikk tom for strøm etter 20 bilder. GoPro’en etter ca 3sekunder med filming. Suveren planlegging Gunnhild.

Jeg fikk rundt 160 bilder med Nikon før jeg så at kameraet begynte å gjenta det siste bildet om og om igjen. Bildene jeg tok ble ikke lagret. Jeg prøvde å bytte linse, minnekort og å ta ut batteriet men ingenting fungerte.

Etter intensiv googling fins det bare en løsning, og det er å sende kameraet på service/rep.

Jeg har endelig lært meg å ta bilder manuelt. Jeg har endelig fått fjernkontroll til kameraet. Jeg var så sjukt gira på å bare “Shoot Wild” nå, så skjer dette.

Jeg skal kjøre bort til Elkjøp og levere kameraet nå, så får jeg i hvert fall et prisoverslag på hva reparasjonen vil koste, og eventuelt om det skulle vert bedre å bare gå til innkjøp av ett nytt kamera. Jeg trenger jo uansett ei vidvinkel-linse (10-20mm ish) til å ta lanskapsbilder med, så jeg får begynne å se litt etter det sånn i tilfelle kameraet er ‘tapt’.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg