Diett + mål for Juni!

Jeg har sikkert sagt det en mnd nå at jeg skulle  begynne med diett, men jeg har ikke klart å begynne. Jeg har bare ikke fått til den der første dagen (Eller, jeg har ikke klart å mealpreppe til lunch) og da klarer jeg ikke ta dietten seriøst.

Heldigvis klarte jeg å tvinge meg selv til å stå å lage lunchen min til i dag i gårkveld etter jeg så ett lite flatterende bilde tatt tidligere på dagen.


Det som egentlig kunne vert et fint bilde ble ødelagt av “Gravidmagen” min. Det er forresten bare en foodbaby, som et resultat av ish 6mnd cheatday. Det skulle liksom ikke mer til før jeg innså at jeg måtte ta grep (selv om det er et grep jeg burde tatt for 5mnd siden).

Jeg gleder meg faktisk veldig til å komme i gang skikkelig, og selvfølgelig å fortsette på plan fremover, for jeg veit hvor godt det er for kroppen min. Søvn blir bedre, humøret øker og jeg går forhåpentligvis ned i vekt. Jeg blir i hvert fall sjokkert om jeg ikke gjør det med tanke på hvor stor en endring i kostholdet det blir.

Det store målet på sikt blir å gå ned 15kg. Jeg veit at mange sier jeg er gal, eller at jeg ikke må finne på å gå ned så mye, men de som sier slik glemmer nok at jeg har fett fordelt på en 178cm stor kropp,  så 15kg er ikke så dramatisk som det høres ut som.

Likevel har jeg noen mindre mål., både for kroppen og treningen;
Ila de fire første ukene på diett forventer jeg å gå ned 3cm rundt hofta og 1cm hvert lår. På bryst kan jeg fort gå ned 5cm fordi *Lucky me* det er puppene mine som forsvinner først. Antall kilo jeg forventer å gå ned er et sted mellom 3 og 4.

Jeg skal få til 15 stikk-ut turer iløpet av Juni.

Sukkerfri mnd! Da altså å unngå godteri, kaker og lignende. 

Lese ferdig “bli best”. Jeg stjal seriøst boka fra Bodil da vi var i Kreta og har ikke lest den ferdig enda. Skammelig!  Kan like gjerne slenge på at jeg skal lese ferdig siste HP boka ila Juni også! Tror jeg har godt av å trimme lese-evnene mine litt for det er lenge siden sist.

Så det var det! Setter meg ingen løfte-mål for i sommer, for jeg gidder ikke å stå inne på gymmet så lenge som at det er fint nok vær til å holde på utendørs, så da blir fjellturer prioritert! Det kommer nok styggværsdager hvor man kan stå å stuke med markløften likevel.

Hva er dine mål for sommeren?

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg