Fjelltur 220418!

Idag dro vi på Viksætra. Jeg har jo ikke gått noe særlig på fjelltur eller gjort noen form for ordentlig cardio på sikkert et halvår, så jeg viste jo det ville bli tungt, men hadde ikke forventa at det ville bli fullt så smertefullt som det var. Jeg måtte faktisk bare legge meg ned da vi kom på toppen.

Ca 50m i bakken var jeg allerede halvdød. Jeg hadde syre i beina, kjente på blodmaken og hveste som en asmatiker, og fikk derfor en Ridgeback til å dra meg! 
video:DSC_0221

Det var ikke bare jeg som hveste på fjellturen, det gjorde også huggormen som vi møtte på.
Jeg så den på to meters avstand og skvatt skikkelig! Er ikke redd for orm i det heletatt, men man frykter jo at hundene skal snuse borti den og bli bitt. Jeg hadde jo ikke veldig lyst til å bitt selv heller, så bildene ble tatt på en god meters avstand. Hadde jeg hatt med superzoom-linsa hadde nok bildene blitt mye bedre!


Stakkars Aretha som måtte dra meg hele veien opp, hun ble sliten hun!


Kelzie altså!  

Jeg gleder meg til det kommer noen skikkelige sommerdager! Stiene tørker, sola steiker, skogen blir grønnere og livet blir litt bedre. 

Nå skal jeg sløse bort alle kaloriene jeg har spart inn på en stor pizza fra expressen. Så verdt det. 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg