60 dager!

Idag er det skkurat to måneder til vi reiser til Kreta!

Det er jo sagt at man må gjøre noe 14 ganger før det er en vane, men hvor mange ganger må man gjøre noe før det er en tradisjon? Dette er ihvertfall det andre året vi reiser til Kreta tidlig i Mai for å slippe unna turist-boom og feriesesongen. Å få ferie i Mai har vert det beste alternativet mitt de to siste årene på grunn av at jeg var ferievikar (Juni-august).

I år blir ting litt annerledes siden vi tar med oss store deler av vennegjengen til Platanias! Jeg klarer knapt å vente!

Jeg har seriøst savnet Kreta som om det var mitt andre hjem hele året! Det blir så gøy å dra tilbake til samme plass og å være vant med plassen, ikke minst det å ha vennene våre der med oss! Eneste jeg angrer meg på med turen, er at jeg ikke har vert noe flink med kostholdet frem til nå i år…

Jeg har lyst til å føle meg så vel i egen kropp igjen som jeg gjorde på denne tiden. Jeg vandra rundt hver dag med korte shortser og topper, og hadde null problem med det. Skulle jeg gått kledd som dette slik jeg ser ut nå hadde jeg vert så utrolig ukomfortabel at jeg får ikke sagt det engang, og det er ikke spesielt gøy å måtte “Dekke seg til” med fullt av klær i syden. 

Jeg veit det er begrensa hva man får til på 2mnd, men jeg må faktisk bare bestemme meg nå. Det er ingen andre enn meg det går utover hvis jeg velger å fortsette å ligge på latsiden når det kommer til kostholdet. Jeg må bare gå inn for at nå skal jeg begynne med mer cardio og kutte ut alt som heter godteri og snacks, og for første gang i år har jeg følt meg motivert. Det er jo veldig typisk meg da, at jeg bestemmer meg for sånn når det egentlig er for sent å begynne på en ny diett. Jeg veit jo at jeg sannsynligvis ikke får av meg mer enn kanskje 5kg, men jeg må bare prøve.

Jeg tenkte på, og skrev faktisk ned, at jeg skulle holde meg unna godteri, snacks og alkohol i de 60dagene før sydenturen, men jeg har jo for faen BURSDAG om 40 dager, så da blir det èn skikkelig kosedag, men utenom den skal jeg ihvertfall holde meg hard, for å fortsette som det her, med is og kake annenhver dag, det er ikke holdtbart. 

Q: Har du troa på at jeg klarer dette? (Det gjør ikke jeg nemlig)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg