18.2 – Squats, burpees and cleans.

Jeg skjønte at 18.2 kom til å bli en burner, det var ganske tydelig ut fra det Dave Castro publiserte på instagram, men jeg hadde aldri i verden sett for meg denne økta.
 

Både jeg og Andreas ble utrolig gira da vi så annonseringen av 18.2 i går natt (Jeg fikk som vanlig ikke til å sove, slik som alltid før fredag formiddag).

Timecap 12min:
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 repetisjoner av:
Dumbell squat og burpee over barbell
Resterende tid etter man er ferdig med disse 90 repetisjonene skal brukes for å bygge 1RM cleans (Altså så tungt som man får til). Klarer man ikke fullføre de 90 repetisjonene og minimum 1 clean får man null poeng, så her lønner det seg faktisk å kjøre på og risikere å få en clean på lavere vekt ovenfor å ta det veldig med ro og risikere å ikke ha tid til å få opp stangen. 

Jeg gleda meg som bare det, helt til i morrest. Jeg vokna med den tidenes sureste korsrygg. Jeg veit ikke hva det kommer av, men det er vondt. I tillegg så begynte plutselig venstre håndledd å “act up” igjen, nå som det har gått bra så lenge. Føles nesten som at jeg får støt hver gang jeg beveger hånden. Jeg veit rett og slett ikke hva jeg skal ta meg til nå. Skal jeg bare satse på at det går over, eller bestille akutt-time hos kiropraktor mens jeg enda har tid? 

Det kjipeste er jo at etter en kiro-time så må man vente 24t før man kan trene, og enda lengre før man kan trene hardt. Ugh, hater slike valg, for alt jeg ønsker er jo å kjøre denne økta etter jobb, men kanskje jeg gjør kroppen en tjeneste hvis jeg velger å vente med den til i morgen. Decisions, decisions..

 

EDIT: Etter å ha vridd hjernen litt kom jeg fram til at jeg skulle bestille time til kiropraktor – bare for å komme til talepostkasse hvor jeg fikk beskjed om at klinikken var stengt til mandag. Man kan si at valget ble tatt for meg, og da blir det også 18.2 ikveld!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg