Hellvetes toe-to-bar!

Jeg ba om en ting til Open. Ingen toe to bar eller double unders. Det er de to eneste øvelsene hvor det stopper på grunn av teknikk. Pull-up og muscle-up er uansett uaktuelt på grunn av skuldra, og at jeg ikke har rukket å bygd opp styrken nok enda, men disse to andre har bare plaget meg i flere år. Jeg får det bare ikke til, og når de da annonserer at det er toe to bar i FØRSTE ØKT så blir jeg litt sur.

Mest sannsynlig blir jeg nødt til å kjøre den økta scaled, og jeg hadde et håp om å kunne kjøre alt utenom nettop pull-up RX. RX er i crossfit den tyngste versjonen av ei treningsøkt, så man trener akkurat med samme vekter og øvelser som de proffe. Jeg viste innerst inne at jeg aldri ville klare å slippe unna skalering, men det er surt når det kommer allerede første treningsøkt.

//Screenshot fra annonseringen etter Sam Briggs og Kristin Holte var ferdig med økta.

Open 18.1 er:
amrap (As many rounds and repetitions) in 20min.

8 Toe to bar
10 Dumbell Hang clean and Jerk (15kg)
12 cal row

For meg blir det da skalert og ser sånn ut:
8 hanging knee-raises
10 dumbbell hang clean and jerks (9kg)
12-cal. row

Det positive er da at den skalerte versjonen av økta er veldig gjennomførbar, nesten lett. Gleder meg faktisk veldig til å kjøre den, så kan jeg jo vurdere å prøve RX ila uka, selv om det garantert fører til at det blir dårligere score (Hvis jeg i det heletatt får det til).

Hvis du vil lese mer om økta kan du klikke inn HER!

Nå skal jeg stupe i senga og satse på at jeg vokner med nye skills jeg ikke har i dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg