Open 18.1 Scaled – førsøk 1!

Kort fortalt gjennomførte jeg 18.1 igår! Jeg skulle egentlig skrive innlegget i går men ble bare halvferdig. Jeg var først så utrolig fornøyd både med å ha gjennomført, og med resultatet mitt! Dessverre etter å ha sett litt på videoen (Og egentlig etter å hørt på Andreas, fordi han kommentere det utallige ganger) så innså jeg at jeg har fått alt for mange no-counts.

Det er ganske strengt på “Movement Standards” og jeg var alt for kjapp til å ta ned armen etter jeg hadde jerket den over hodet, så jeg blir pent nødt til å gjøre det opp igjen. 
BfloIskgcfu

Jeg får bare godta at det kanskje blir et litt dårligere resultat neste gang, siden jeg må konsentrere meg skikkelig for å ikke ta ned dumbellen for kjapt. Mulig jeg sparer pulsen litt på det da så jeg kan gjennomføre roingen raskere.

Jeg endte opp med 318 repetisjoner, men jeg hadde helt sikkert 15 no counts. Har man mer enn 5 no-counts trekker de 15% av totalscoren, og 10+ eller noe så risikerer man å bli diskvalifisert. Jeg var uansett innstilt på å gjøre økta to ganger, så det er ikke så ille, men jeg må innrømme jeg var dritdeprimert i gårkveld og hadde nesten angstanfall på grunn av hele greia.

Man blir jo veldig skuffet over seg selv, spesielt når long cycle (Som er Hang clean and jerk) med kule var den øvelsen jeg var best i da jeg holdt på med kettlebell, og jeg fikk faktisk tredje eller fjerdeplass på Open i proffklassen i denne øvelsen. Jeg burde faktisk ha gjort det bedre.

I morgen kommer ihvertfall et nytt forsøk, og jeg satser på å klare 300 reps, og at det blir 300 godkjente reps!

#Crossfit #trening

4 kommentarer

Siste innlegg