Grace ga meg juling!

Grace kicked my ass yesterday. Mildt sagt.

Grace er en av de offisielle øktene til Crossfit, da altså de godkjente og registrerte øktene som er en av “Benchmark stats” på hver enkelt sin personlige profil. Jeg følte profilen min var for tom da jeg først meldte meg på Open i år, men nå begynner den å få litt mer fylde. Jeg har litt lyst å få testet 1RM snatch før vi begynner, men jeg tror ikke jeg rekker det, siden open begynner på torsdag og kroppen trenger hvile før den tid.

Over til Grace! Grace er som nevnt en benchmark-økt, oppsettet er enkelt nok, 30 clean and jerk så raskt som overhode mulig. Det som er sagt er jo at 1-8min er normalt å bruke på denne økta, men det var første gang jeg har kjørt clean and jerk noen gang. Jeg kjører aldri jerk uansettt utenfor konkurranser fordi det er en øvelse som tidligere har trigget skuldra, og clean kjører jeg kun med lett vekt for å få inn teknikken.

Jeg brukte 11 minutter og 9 sekunder på økta, og er fornøyd med det! Vektene er 60kg for gutta og 43kg for jentene. Neste gang satser jeg på å klare økta på under 8 minutter, bare for å komme under “average”.


Som dere ser har både kragebein og skulder fått juling! Klarer man å unngå å dunke stanga på skuldre og kragebein er jo det selvfølgelig en bonus, men det er neste umulig når det blir så tungt. Flexfit har jo faktisk spesial-bh med beskyttelsesputer over kragebeina så det er jo ikke unormalt å få litt juling.

Det samme gjelder lårene. Har skikkelig bloduttredelse på begge låra!


Vises ikke så godt på bilder, men dessverre er det veldig synlig in real life!

Her er en liten videosnutt av mine 3 siste repetisjoner!

BfWoshDAxr5

Så har du Dan Bailey sin ‘versjon’ av Grace, som da er noe mer ‘graceful’ enn min, og han brukte 1/11del av tiden.

Jeg kan selvfølgelig ikke sammenligne meg selv med Dan Bailey, men hvis man ikke lærer av de beste så blir man heller ikke bedre, så litt inspirasjon og motivasjon må jo være innafor!

Nå skal jeg hvile kroppen frem til Torsdag. Skal bare spise god og næringsrik mat og holde kroppen i gang uten for mye belastning. Gjorde jo en kjempetabbe før konkurransen i Kristiansund for da hadde vi ei hel uke hvor vi bare lå på sofaen, så kroppen dovnet litt vekk og ville ikke prestere når vi hadde behovet for det. Hvis jeg skal prestere så godt som jeg kan i Open, så må jeg faktisk holde meg til Open øktene og ikke trene noe annet. Sjansen er jo stor for at jeg kommer til å gjøre hver enkelt økt to ganger, og siden det kommer ei ny økt hver torsdag så burde jeg faktisk ikke trene noe annet i mellom, spesielt ikke med tanke på at jobben har vert noe mer fysisk krevende enn det var i fjor.

Men jeg får bare ta det som det kommer, jeg gleder meg i hvert fall til å få høre førsteøkta, og jeg kommer til å publisere alle øktene her inne underveis, så stay tuned for selv-pining fremover!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg