Crossfit KSU 030217

Som nevnt var vi til Kristiansund på lørdag for å være med på WOD! Det var ei knalløkt med to deler.

Første del av økta var max rep/kilo løftet i markløft på 5minutter. Var "team of two", og jeg trente med Andreas! Vi gikk for 70kg på stanga, da dette normalt sett er ei veldig grei vekt for meg, og bare 50% for Andreas.

Av rundt 8-10 lag kom vi på tredjeplass denne første runden med 8400kg totalt, og det synes jeg er veldig gøy! Spesielt siden ryggen min, og Andreas sin, har vert litt kranglete de siste ukene. Hadde jo faktisk time hos kiropraktor dagen i forveien, så det kunne nesten ikke gått bedre!

Del 2 av økta var også en amrap, da var det om å gjøre å få unna så mange runder og repetisjoner som mulig på 22 minutter. Øvelsene var;

20 Dumbell push-press (2x8kg)
30 Kettlebell SDHP 20kg
40 Box Jump
40 Over-head squat (20kg)
30 Kettlebell Swing over hodet (20kg)
20 Toe to bar

På toe to bar måtte jeg jo ligge på gulvet med hendene på barebell for å få til øvelsen. Jeg klarer fremdeles ikke mer enn 1-2 toe to bar på ei økt, så dette må jeg virkelig begynne å øve mere på.

//Gud jeg skulle ønske jeg var en toppblogger med privat fotograf når jeg ser disse screenshottene fra en video, filmet fra en telefon som sto på gulvet. Haha!

Jeg følte meg superfresh og var klar for enda ei økt etter disse to øktene! Jeg hadde jo spist så sjukt mye godteri på feedag, og toppa det hele med en oreo rett før vi begynte.

Hvordan vi ble plassert i forhold til de andre gidder jeg ikke prøve å regne ut engang. Noen kjørte RX hvor de hadde fler avanserte øvelser (for eksempel handstand push-up) og andre lag hadde frontbøy istedenfor over-head squat. Ei god økt var det uansett!

Etter treningen dro vi til Atlanterhavsbadet og herjet i tre timer! Vi konkurrerte med hverandre om å komme raskest ned sklia, så hvor mange ganger vi løp den trappa aner jeg ikke, men det var sjukt morsomt!

Utrolig morsom og aktiv helg som jeg håper det blir mulig å gjenta igjen med gjengen!

Ikveld står "bootybuilding" for tur på treningsfronten, som er min egen ‘signatur gruppetime’ på impulse.

Kanskje jeg skal legge ut et innlegg med oppsett og øvelser?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg