Årets mål så langt!

Nå er vi tre uker inn i det nye året! Man rekker selvfølgelig ikke oppnå mye på tre uker, men jobben er jo forberedelsene, og hvilken holdning man har inn i det nye året!

Det største målet mitt for året er å få til pull-up, og derfor er det jo dette som har fått det største fokuset. Jeg har brukt mye tid på dette, men jeg tror jeg har vert smart. Jeg tar aldri mye repetisjoner, og jeg venter gjerne et døgn mellom hver gang jeg tar pull-up for ikke å ødelegge meg. Skuldra mi har jo ikke vert helt grei på flere år så jeg må ta det gradvis. I tillegg veit jeg at veldig mange har ødelagt seg, selv helt friske folk, på grunn av pull-up. Jeg har gått fra å slite med pull-up i et tykkeste strikket til å slite med det nest-tykkeste strikket, så det er jo fremgang!

Når det kommer til kosthold vil jeg si det er bedre, men ikke imponerende. Jeg spiser ganske normal mat, har holdt meg unna godteri i 20dager (Godteri, ikke snacks) men jeg kunne helt klart vert enda mye flinkere. Jeg får bare godta at det tar tid å komme i gang. Når jeg har fått i meg siste rest av brus, og jeg har klart en hel mnd uten godteri skal jeg ha en ‘velfortjent’ kosedag, så skal jeg kutte ut alt av godteri, brus, energidrikke, proteinbarer og ja – alt av unødvendige kalorier. Jeg veit det blir tøft, men med tanke på hvor greit jeg har takla godtestoppen har jeg troa på at jeg skal få til også dette!

Jeg har også fått inn mye av de gode vanene jeg hadde før, som sitronvann og grønn te!

Jo flere av de gamle vanene mine jeg får inn nå, jo enklere er det å takle diett når den tid kommer.
Ellers bruker jeg for mye tid foran tv’n fremdeles, men jeg prioriterer faktisk huset og holder god kontroll her hjemme ovenfor tv-serier. Det er jeg fornøyd med. Jeg jobber godt med restitusjon og tøying. Jeg engasjerer meg mer på jobb og tørr mer og mer å ta kontroll over arbeidsoppgavene. Jeg trenger fremdeles hjelp til mye, men det blir mindre for hver uke – og mindre skal det bli! Jeg har jo en nærmest psykisk lidelse som gjør at jeg MÅ være best i alt, og det vil jeg være på jobb også!

Jeg synes jeg har fått ganske greie “resultat” på tre uker. Jeg er sjeldent så optimistisk som det jeg har vert den siste tiden, og jeg håper bare det forblir sånn. Jeg skal fortsette å jobbe mot målene mine gradvis, holde på de gode vanene og få inn enda noen gode vaner. Jeg skal prøve å bli flinkere til å oppdatere på hvordan det går med målene enn hva jeg var i fjor også, og synes jeg begynner sterkt med en tre-ukers oppdatering!

Hvordan klarer dere ut med deres mål/forsetter? 😀

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg