Babyen må på sykehus!

Jeg har seriøst gått med en svær klump i magen og tårene i øyekroken (Okei ikke egentlig siden jeg ruster om jeg griner), men det har ihvertfall ikke vert en spesielt god dag frem til for en times tid siden!

Det begynte sent i gårkveld. Jeg var på treningssenteret og hadde to gruppetimer, BootyBuilding og Tabata, og når jeg skulle dra derifra til butikken kom glødelampa på som den gjør når jeg skal starte bilen. Eneste problemet? Den forsvant ikke da jeg begynte å kjøre men begynte å blinke. Blinkende lamper er aldri bra med mindre det er blinklys som dere kanskje vet.

Likevel trillet jeg bare bort til butikken, fikk tak i det jeg ville ha og gikk ut til bilen igjen. Jeg startet bilen og BAM der var det plutselig ikke mindre enn tre lamper som lyste/blinket. Den ene er grei, dieselpartikkelfilteret soter seg av og til på grunn av at jeg kjører mye godt bare til og fra jobb så jeg får ikke blåst det rent og trenger bare en lang kjøretur for å få den til å slukke. Den andre lampen var den blinkende faenskapen som jeg tidligere bare kjente som glødelampe, og den tredje så rett og slett ut som en motor. Jeg ble naturligvis noe oppkavet og stressa men håpte det var relatert til at jeg ikke har fått meg til å kjøre langturen (Som må til for å få vekk den opprinnelige lampen) så jeg dro til UNO-X for å fylle Diesel slik at jeg fikk tatt meg en god kjøretur og blåst rent filteret i håp om at det kunne hjelpe.

Jeg parkerer ved pumpa, setter i kortet, setter ‘pistolen’ i bilen og begynner å fylle. Står jo der da og fryser og ser på at det blir dyrere og dyrere også slår det meg at jeg faenmeg har klart å sette i BENSINPISTOLEN. Jeg stoppet fyllingen, nappa ut pistolen, spann rundt meg selv et par ganger før jeg satt meg i bilen og ringte både Andreas og pappa for å få råd. Pappa kom raskt med totaktsolje også blandet vi etter med full tank med diesel. Problemet med å kjøre dieselbil med bensin er jo at bensinen tørker ut komponentene i bilen, så det er der oljen kom inn da. Etter en kjøretur for å se om jeg kunne få vekk dieselpartikkelfilter-lampen satte jeg meg ned ved kjøkkenbordet for å lese om hva de andre lampene betyr. FEIL PÅ MOTORSTYRING og FEIL PÅ KATALYSATOR. “Faen i hellvetes rasshøldritt”. Etter det måtte jeg finne ut hva man burde gjøre når disse lyser. “IKKE KJØR BILEN MER ENN ABSOLUTT NØDVENDIG, OG UNNGÅ HØYT TURTALL. FÅ DEN TIL NÆRMESTE BILVERKSTED”. Banningen økte.

Det er i slike tilfeller jeg lurer på hvorfor jeg ble industrimekaniker ovenfor bilmekaniker, for jeg veit faktisk ikke opp-ned på en bilmotor, og det hadde vert ganske greit i går før jeg kjørte 3mil med en bil som helst burde blitt parkert idèt lampene kom på.

Jeg har sikkert tilbrakt en time i telefonen iløpet av dagen. Først ringte jeg nærmeste merkebilverksted for å forklare problemet (Han jeg prata med kunne ikke annet enn å le), deretter til forsikring (han lo også), deretter veihjelp, tilbake til forsikring for å høre om jeg fikk transporten dekt (Det gjorde jeg), deretter tilbake til veihjelp hvor jeg måtte vente i 10min for å få samme saksbehandler igjen da den nye jeg fikk virka som hun ikke viste opp-ned på telefonen engang, fikk snakket med opprinnelig saksbehandler som igjen tok kontakt med Viking for å få bilen min tauet til verkstedet, deretter til samboer for å få han til å bistå når tauebilen kom (noe han antagligvis hadde glemt siden jeg hadde fem tapte anrop fra viking 10min etter jeg prata med han) og til slutt tilbake til bilverkstedet for å gi beskjed om at bilen var på vei.

Alle skulle ha så sjukt mye info, personnummer, navn, adresse, telefonnummer, skadenummer. Altså, hodet mitt kokte, til slutt var jeg så kokt at jeg måtte skrive ned mitt eget mobilnummer på en lapp for å si det riktig, og dette nummeret har jeg hatt i 12år.  Heldigvis endte det jo godt, jeg gikk fra å frykte at bilen kom til å eksplodere der den sto til å få vite at bilen var på tur til verkstedet og at forsikringen min mer eller mindre dekker hva enn som måtte feile den nå.

Eneste negative er jo at jeg ikke har egen bil de kommende ukene/månedene da de var ganske opptatt fremover på verkstedet. Heldigvis har jeg jo bilen til Andreas tilgjengelig siden han uansett bruker firmabil når han jobber på anlegg. Alt i alt så er jeg glad at jeg bare fikk det gjort med en gang, så er jeg ferdig med det.


Baby <3 Håper du blir frisk snart
Xoxo – mama

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg