Sunn sjokoladekake!

I boostboxen fikk jeg som nevnt ei “sunn kake”. Siden samboer måtte på overtid i går så tenkte jeg å overraske han med å bake kake til han kom hjem slik at vi fikk testet den!


Det første jeg gjorde var å blande 4 egg, 2dl vann og 1dl med kokosolje, jeg bruker kokosolje til absolutt alt!

Deretter hadde jeg i kakeblandingen og lot alt blandes skikkelig godt sammen.

Jeg hadde også litt lyst å teste ei kakeform jeg enda ikke har fått prøvd, så da gjorde jeg det til tross for at det var litt for lite røre til å fylle hele formen.

Jeg sprayet formen med den nye fettsprayen jeg fikk i boostboxen (må jo teste alt).


Helte oppi røren og kasta den inn i ovnen i ca 35minutter! skulle egentlig bare stå i 25minutter, men den var skikkelig fuktig enda etter 25, så da lot jeg den stå til den ble fast i fisken.


Ble ikke akkurat et skjønnhetsbilde, men OH MY den var god!
Toppet den med ProPud vanilje, og dette er helt seriøst noe jeg kan bytte ut nesten enhver bursdagskake mot!

Okei, det så virkelig ikke bra ut, men hallo det er smaken som teller! Nydelig var det! Anbefaler dette som erstatning neste gang du skal bake!

Eneste problemet er at når den er “sunn” så får hjernen min meg til å tro at det er greit å spise mer av det. Samme med sunt potetgull og lignende. Istedenfor å bytte ut godteriet på helg så spiser jeg denne sunne snacksen når som helst i tillegg til helgegodt. Det er noe jeg må prøve å rette opp i, men det blir nok ikke mer diett før etter nyttår dessverre. Det er bare for mye som går til spille med alle familie sammenkomstene, middagene og julegodtet.

Nok om det, jeg har fremdeles en del å fortelle om men det får bli senere, som vanlig har jeg rotet vekk en hel dag på rot. Nå skal jeg ta sol deretter legge meg.

5 kommentarer

Siste innlegg