Første Teamwod i garasjen!

Både jeg og kjæresten har kjørt hver sin treningsøkt i garasjen etter vi fikk opp utstyret, men siden omtrent alle de vi normalt har TeamWOD med er borte så gikk vi ut fra at det bare ble oss to, men så kom Janne hit tidligere enn forventa så da ble det ei tremannsøkt!

Både jeg og Janne sliter mye godt med det samme når det kommer til skuldrene våre. De er tiltet fremover og vi er ganske stramme i brystmusklaturen. Dessuten er  vi begge frelst av trening og har en tendens til å bli litt overivrig når det kommer til intensitet og mengde. Nettop på grunn av dette tok jeg på meg å sette opp ei økt som funket for alle parter og som ville skåne skuldrene våre greit.

AFAP
21 – 15 – 9
Pull-up (i TRX slynge for min del)
BoxJump (20″/24″)
Ab-mat sit-up
Deadlift (60/70kg)
Assault airbike (Magda)

BY3NUmFAa72
Økta var knallgod, vi traff perfekt på markløft tyngden (ihvertfall for oss jentene) da det var utrolig tungt men ikke så tungt at teknikken svikta, og siden vi begynte på ulike stasjoner så slapp vi å vente noe særlig på hverandre mellom øvelsene!

Fy søren for en frihet det er å kunne bare gå ut i garasjen og kjøre ei trening når det passer seg, racken er alltid ledig, vi spiller musikken vi selv ønsker – så høyt som vi ønsker – og man får være i fred! Når vi får inn det utstyret vi mangler nå og litt mer gulv så blir det her helt gull!

Vi kan selvfølgelig ikke fylle garasjen helt opp med folk, ikke uten å ha noen øvelser ute ihvertfall, så vi må naturligvis fremdeles dra på impulse for å kunne kjøre økter med flere folk.

Jeg tror dette kommer til å ha en fantastisk innvirkning på den fysiske formen til meg og Andreas, for selv om vi elsker å trene så kan dørstokkmila være lang for oss også, men når man faktisk bare må over sin egen dørstokk så blir det noe helt annet. Jeg tror vi klarer å fokusere bedre på det å varme godt opp og tøye skikkelig ut også når vi slipper kjøretid og den runden innom butikk fordi man alltid er dødssulten etter ei økt (+ at det er mye enklere å få i seg proteiner og carbs rett etter trening!). Vi slipper utgiftene fra salgsautomaten som alltid har noe digg som står og frister og selv om det ikke er langt til treningssenteret så sparer man jo litt bensin på det. Alt i alt en utrolig god investering som gir mer enn det koster på sikt! Kjenner jeg allerede gleder meg til neste økt!

#Trening #Fitness #Crossfit

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg