August i bilder!

Da er årets siste sommermåned kommet til en ende dessverre. Snart kommer høsten, deretter “vinteren”. Er ikke ekte vinter uten snø vel?

Dette er ihvertfall sammendraget fra måneden som har gått!


Begynte jo måneden med en nydelig tur opp til Flånebba. Det var jo ikke akkurat super-vær men vi slapp heldigvis unna vind på toppen, og det skjer seriøst aldri!

Deretter knuste jeg min gamle rekord på 5×5 i markløft. Det meste jeg har hatt der tror jeg er 85kg eller noe, og nå hadde jeg 95kg og klarte alle repetisjonene! Det var noen reps som ikke var helt 100% fine, men når jeg ser hvordan andre folk tar markløft så blir jeg ikke bekymra for at jeg får en bitteliten knekk i ryggen.

Hadde minimum ei økt hvor ingenting funket, noe som kan være en blanding av at jeg tok meg helt ut på markløften og at jeg gikk ned i matmengde rundt denne tiden, så da ble det mange hviledager.

Etter hviledagene så løsnet bare alt. Formen har vert så sykt bra, jeg har fått vert med på mange crossfit-økter med vennegjengen som har gjort utrolig godt for meg. Jeg har rodd masse og blitt sterkere i skuldre, nakke og skulderblad og selv om jeg ikke har tatt noe ny pers så er jeg strålende fornøyd med det jeg har oppnådd både med trening og kosthold!

Jeg hadde jo ikke noe “oppsummering” for Juli, men når jeg ser på målene jeg satte meg i innlegget fra Juni så har det gått veldig bra! Jeg skrev jo at jeg ville kjøre max-test på alle baseløft. På grunn av planen så har jeg jo ikke fått testet dette, men jeg synes ikke det er et problem egentlig. Jeg trener hardt og det er jo mer gøy å teste maxen etter jeg er ferdig med planen slik at jeg kanskje har fått fremgang! Er ikke noe som er kjipere enn å være utålmodig og teste for ofte sånn at man ikke klarer å perse.

Jeg har ikke tøyd så mye som jeg kanskje egentlig burde, men jeg er flink til å tøye de musklene jeg skal bruke mellom settene, så jeg tenker det får være bra nok enn så lenge. Jeg blir ihvertfall ikke stivere, så får jeg heller satse på stretching hvis det kommer en dag hvor jeg er dødssliten og ikke gidder å løfte.

Jeg skrev også at jeg ville ned på samme kroppsmål som jeg hadde i Mai, og som jeg skrev i går så har jeg klart det!

Så over til mål for september!
Bli flinkere til å følge planen. Jeg må slutte å lage unnskyldninger for å trene noe annet eller spise ting som ikke er på planen, det er faktisk bare meg det går utover, for det er ikke noe som er tilfeldig på denne planen.

Restituere bedre. jeg har utrolig lyst å koste på meg massasje, for jeg har blitt utrolig stiv etter jeg begynte å trene armer og nakke. Det er jo ikke et problem å være stiv, men det kan få følger for skuldra som jeg ikke liker å tenke på så det må jeg prøve å rette før det blir for ille.

Tror ikke jeg setter noe flere mål enn det, det er nok å skulle fokusere på uansett!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg