Seks uker på diett!

Jeg fikk litt sjokk her nå. Jeg trodde jeg snart var ferdig med dietten, at jeg bare hadde igjen to uker eller noe – så jeg var jo utrolig skuffa fordi jeg ikke har fått mer resultat enn det jeg har. Det viser seg faktisk at jeg ikke er ferdig med mer enn seks uker! Det var utrolig godt å se at jeg bare er halvveis, og at jeg fremdeles har seks uker på å “peake” min form med en Coach i ryggen!

På mandag tok jeg formbilder som vanlig + veiing, dessverre på grunn av helgen med hyttetur og at det ble både mat og trening utenfor plan (Nei det tok ikke helt av, men det ble saus til middagen f.eks) og på grunn av dette så var jeg en del tyngre enn jeg hadde håpet. Heldigvis viste det seg at det bare var vannvekt eller noe for i dag når jeg veide meg var jeg 1.4kg lettere enn mandag!

Jeg har gått ned i underkant av en kilo hver eneste uke etter jeg begynte (Enkelte uker mer, andre mindre). Jeg synes det er ganske bra faktisk! Jeg har jo klart å gå ned tre kilo på ei uke på det meste, men da har jeg gått fra godteri og ekstreme mengder mat til ganske heftig diett over natten.

Jeg har sammenlignet bilder, og selv om jeg er ganske blind på meg selv så klarer jeg å se at jeg ser mer ‘fit’ ut nå. Jeg har litt mer muskeldefinisjon på de fleste plasser, men spesielt på armer og rygg. Det sier jo seg selv det er der jeg kom til å få raskest resultat, siden jeg omtrent ikke trente armer/overkropp før jeg fikk treningsplanen. Ikke synes jeg skuldra har blitt værre av det heller, så det er veldig beroligende for fremtiden sin del!

Det som virkelig henger igjen og jeg ikke synes har hatt i nærheten av nok fremgang er hofteområdet. Love-handles og på magen under navlen har jeg vel knapt nok gått ned en cm. Det er vel ikke uten grunn at det kalles det vanskelige magefettet, og siden jeg har hatt det absolutt hele livet kan jeg nok ikke forvente at det skal være enkelt å bli kvitt det heller. Jeg håper likevel at det forsvinner mer og mer de neste seks ukene, for jeg tror det blir tungt å få det til uten coachen.

Jeg var veldig i tvil om jeg ville dele noen bilder av fremgangen. Jeg er egentlig langt ifra komfortabel med det, men hey – noen ganger må man ut av komfortsonen!


Bildet til høyre er fra 11 Juli og det til venstre er fra Mandag. Litt usikker om kameravinkelen har blitt endret litt eller om jeg faktisk har gått ned i fettprosent på nakke/skuldre da det er en ganske annerledes form nå i forhold til i juli. Det er jo uten tvil midja som har krympet mest mens hoftene nesten er uendret.

Det går jo treigt, men det er min egen feil da jeg ikke har gitt hundre prosent på kosthold. Ikke bare fordi jeg er svak, men også på grunn av missforståelse da jeg trodde jeg skulle blande ut proteinpulveret med melk. Jeg skal jo ikke ha noe meieriprodukt så med 4dl mindre melk hver eneste dag kan det faktisk utgjøre en del over tid. I tillegg har jeg vert litt teit og lagd ting som f.eks kjøttrike pølser når det tydelig står i planen at jeg skal ha rent og magert kjøtt. Ja jeg er svak. Men etter den vektmessige oppturen er jeg mye mer motivert til å følge planen slavisk! Jeg har ingen problem med å skulle spise bare laks og karbonadedeig f.eks – så lenge som at jeg opplever at det gir resultat. Ei uke uten resultat = at jeg gir opp. Synd men sant.

Nei nå skal jeg slutte å skrive, det er mange tanker som svirrer angående planen og fremgangen, men dere trenger ikke å måtte lese hvert eneste lille tankespinn som går gjennom hodet mitt!

 

5 kommentarer

Siste innlegg