Dag 7 – Et reint smertehellvete!

Jeg har brukt ordet “Smertehellvete” èn gang før og ment det, da jeg hadde en abcest/byll i halsen som nesten kvelte meg i 2009. Nå bruker jeg det en gang til for å beskrive ei treningsøkt. Idag sto egentlig dag 7 aka hviledag for tur, men siden vi skal tilbringe tre timer i bil og på shopping i morgen flytta jeg om litt slik at hviledagen blir i morgen!

Da ble det cardio-dag, som for min del betyr roing! Først rodde jeg og Elin sammen i tjue minutter. Dette var helt greit, lå på 3-4 i motstand og tok det helt med ro. Var ikke særlig høyt i puls, aldri i nærheten av max ihvertfall.


4300m på 20min er egentlig helt innafor, men skulle selvfølgelig helst ha nådd 5000m, Som jeg er helt sikker på ikke ville vert et problem hadde jeg rodd aleine, må jo bare holde 2:00 på 500m, dere ser jo jeg hadde 2:20 i average 500m liksom og da satt vi og prata og hadde flere korte pauser.

Etter roinga gikk vi bort til tredemøllene og rota mye med litt motbakke, litt minibands for å få pump i rumpa og ellers mye vas. Vi holdt på der i ca 15min, og det ble egentlig veldig lite trening på den tiden, haha! Gøy var det jo i det minste. Siden cardio-dagen egentlig er hviledag det også skal jeg ikke holde på stort mer enn 30min, men jeg var godt i siget og Andreas var ikke ferdig med sin WOD så jeg bestemte meg for å ta en 500m test.


Det ble et veldig bra resultat egentlig til å være første gang jeg har prøvd det! Har jo selvfølgelig rodd 500m relativt raskt før, men aldri med den mentaliteten at “Nå skal jeg få ei bra tid og nå skal jeg dø”. Jeg ga seriøst alt jeg hadde og litt til. Jeg har jo et helt sinnssykt konkurranse-innstinkt, og med tanke på at jeg hadde med meg Elin som deltok i atlethic fitness i fjor hvor 500m er en av grenene de skal vise frem, så ga jeg jo ikke noe mindre akkurat. Det gikk Ganske greit de 250 første meterne og jeg tenkte “herregud jeg er allerede halveis!” og før jeg nådde 300m så kom syra. Rumpa og ryggen tok fyr først, så døde hele resten av kroppen. Jeg kjente at teknikken ble værre og værre før den plutselig ikke var tilstedeværende i det heletatt. Jeg glemte også fullstendig at det satt en stakkar på romaskina ved siden av meg, og jeg er ganske sikker på at jeg spytta litt på han. Jaja, sånn kan det gå!

Smerten underveis var uansett ingenting mot det som kom da jeg løsna stroppene fra beina og la meg på gulvet. Jeg kan si med sikkerhet at jeg aldri har hatt så vondt i hals og lunger etter ei trening. Selv etter 20min gjorde det skikkelig vondt, men jeg satte meg ned inne i garderoben og fikk kvelt ned en proteinshake og riskjeks!


Måtte selvfølgelig reklamere for de nye skjortene fra Flex-fit som støtter opp Maxpulse Spartans nå som de skal delta i Crossfit games i August! Blir utrolig gøy å følge med hvordan de klarer seg! De var jo utrolig rå i regionals ihvertfall!

Uansett, det var utrolig smertefullt, men jeg er fornøyd med tiden og er sikker på at jeg skal klare å forbedre den når jeg er blitt mer vant til det nye programmet slik at jeg ikke blir fullt så støl av øvelsene! Det sier vel seg selv at å ha biceps-økt dagen i forveien og å varme opp med 4000m kanskje ikke er beste preppinga før en 500m, haha!

Hvis jeg skal sette meg et mål på 500m (Og det veit dere at jeg må) så vil jeg si realistisk (ish) rundt 1:35, men hadde vert rått å matchet tiden til Sam Briggs på 1:33.4! Det er jo “bare” 5 sek unna men hallo det er faktisk verdensrekorden (for lettvektere vel og merke, jeg er tungvekter i så og si alle sporter). Jeg vil ikke tenke så veldig mye på det, for det er en lang vei å gå dit enda men det var utrolig rått å se at jeg presterte såppas som førstegangs forsøk!

Nå skal jeg spise dagens siste måltid og bare slappe helt av og glede meg på morgendagen. Trondheim, trampolinepark og Crossfit Maxpuls <3

 

#Crossfit #trening #Roing #Concept2
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg