Kosthold – uke 1!

Siden jeg begynte med kostholdet forrige tirsdag har jeg idag kommet meg gjennom første uke! Så hvordan gikk det? La oss sjekke statistikken:

Antall dager jeg har spist utenfor plan: 4

Antall dager jeg har fått i meg alt på plan: 0

Så det krever vel litt forklaring. Jeg skal ikke unnskylde meg selv når jeg skipper måltider eller spiser utenfor plan, men jeg har faktisk litt god grunn!

Dag 1 utenfor plan; Typen og en kompis ville grille, jeg hadde allerede spist middag etter plan, men jeg er svak for grillmat og typen tilbydde seg å kjøpe en maiskolbe til meg. Jeg spiste en maiskolbe utenfor plan. Er det så ille? Ja og nei – En Kolbe i seg selv er bedre enn mye annet jeg kunne slengt på grillen, men føler det er en prinsippsak.

Dag 2 utenfor plan; Vi var på en superlang fjelltur (forrige innlegg) og jeg hadde med meg alt for lite mat (Men det skal sies at alt jeg hadde med var fra planen). Jeg endte opp med å spise et rundstykke med salami og endel kjeks. Kjøpte også ei vaffel da vi var ankommet hytta i Innerdalen. Endel kalorier over det jeg ville fått i meg hadde jeg hatt med egen mat men hallo vi gikk i fjellet i ni timer, jeg tror jeg fikk forbrent det likevel

Dag 3 utenfor plan; There is no excuse. Jeg hadde en drittdag. Jeg hadde sukkerabstinenser (det er ekte, jeg sverger) jeg spiste sikkert en halvkilo lettis og betalte den ultimate prisen og var dårlig i magen i et døgn. Det skjer ikke igjen for å si det sånn.

Dag 4 utenfor plan; Jeg dro på jobb i gårkveld i god tro om at jeg ikke ville trenge mat. Jeg spiste et par frukt da jeg nesten døde av sult etter en time. Innafor på kalorier tror jeg, men likevel utenfor plan. Holdt på å dø igjen da jeg kom hjem og spiste ei skje med peanøttsmør, en neve mandler og en neve solsikkefrø. I have no regrets.

Over til at jeg ikke får i meg alt; Det er jævlig mye mat! Jeg prøver å få i meg det meste, men håper virkelig han kutter ned litt etterhvert. Det er knapt nok noe kjøtt ila dagen, men syke mengder grønnsaker – spesielt tomat. I tillegg er frokosten min sånn ihvertfall to fullverdige måltider i seg selv. Jeg prøver men magesekken strekker ikke alltid til, så jeg har prøvd å dele opp måltidene slik at jeg får i meg alt eller det meste.

Favorittmåltid:

BW-Uv84BhAS

Jeg elsker smoothie og det har jeg alltid gjort. Alt som kan hives i en blender og bli et måltid er innafor, og det er enda bedre at jeg får den med meg overalt! Om jeg skal trene om morgenen kan jeg ha den i baggen og drikke den etter trening, eller jeg kan ha den med og oppbevare den i kjøleskapet på jobb! Genialt!

Måltidet jeg liker minst:
Har faktisk ikke bilde fordi det så forferdelig uappetittelig ut. Det er ihvertfall havregryn og bær. Prøvde med fryste bær og smelta de i micro slik at jeg rørte alt sammen til ei suppe. Det var så grusomt at jeg har ikke ord. Samme da jeg prøvde å lage det om til en smoothie – jeg kasta nesten opp. Heldigvis har jeg lov å ha proteinshake i havregrynet nå. Det er seriøst redningen for å klare å få det i meg.

Siden jeg ikke fikk treningsopplegget før Fredag så kommer det eget innlegg om hvordan det har gått etter èi uke! Stay tuned!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg