Mermaid Tiara DIY!

For en liten stund siden fikk jeg fullstendig dilla på havfruer. Ikke de ekte men de som ‘kler seg ut’ som det. Grønt/blått hår, sminke med diamanter og ikke minst skjell-tiara. Jeg googlet etter noen som solgte slik, men det var svindyrt så da fant jeg en video på hvordan det skal gjøres. Det finnes jo veldig mange men denne laget jeg etter den tutorialen jeg syntes så best ut. Link til video som jeg brukte som inspirasjon!

Det du trenger;
Prinsessekrone i plast og sølvfargede piperensere (Finnes på hobbybutikker, lekeforetninger og nille rundt halloween for eksempel) men jeg bestilte begge fra ebay og endte dessverre opp med ei krone ment for barn, så jeg får ikke brukt den, men vurderer å selge den eller gi den bort til en av fadderbarna mine.

Du trenger skjell og sjøstjerner (Også bestilt fra ebay men finnes i hobbybutikker, evt er det jo flust av det i syden for de som har tenkt seg sørover i sommer)

Lenker med diamanter (valgfritt men det gir en fin effekt) og eventuelle andre diamanter eller dekor du selv liker.

Ellers må du ha universal lim og limpistol.

Det første du gjør er å rive av eventuelle fjærdusker og unødvendig ‘dilldall’ fra kronen. Når det er gjort skal den surres inn med piperensere.


Dette er en tålmodighetsprøve uten like, men anbefaler å gjøre dette steget veldig nøye.

Neste steg er å dekorere skjell og sjøstjernene. Jeg brukte diamantlenkene til å dekorere de største skjellene og sjøstjernen, og hadde en større diamant i midten av sjøstjerna. Som sagt er dette et valgfritt steg, og man trenger ikke bruke akkurat samme dekorasjoner som meg heller.


Det første jeg gjorde var å dele opp lenkene i den lengden jeg ville ha de. Disse lenkene er såppas tynne at jeg klarte å vri selve koblingen mellom diamantene av med hendene, men går du for ei tjukkere lenke burde du ha ei tang for å klippe de av.

Jeg brukte bare universal lim-tuben og ‘la på’ limet der lenkene skulle være, kan absolutt lønne seg å bruke en tannpirker for nøyaktigheten sin del. Deretter festet jeg lenkene på et par andre store skjell.


Siste steget var å feste de til tiaraen. Jeg la naturligvis de største skjellene på med ulik mellomrom og kombinasjon først for å se hvordan jeg ville ha de før jeg begynte å lime. Her må du bruke limpistol. Det varme limet smelter seg fast i piperenserne slik at de henger bedre fast. Ta limet på den flaten av skjellene eller sjøstjernen som blir liggende inntil kronen.

Lim de store skjellene på først og fyll inn med små skjell der det er åpenrom. Hvor tett du ønsker at den skal være er naturligvis en smakssak, og jeg liker at man ser piperenserne gjennom for ekstra glitrende effekt.


Finito!
Gi meg gjerne tilbakemelding hva dere synes, og jeg vil også gjerne se hvordan deres ender opp hvis dere prøver denne tutorialen!

#Costume #kostyme #diy #tutorial #Håndarbeid #hjemmelaget

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg