Tattoo – fra idè til resultat!

1. Ideèn!
Jeg
har opplevd at å si “dette designet vil jeg ha” og stå for det designet og nekte å rikke på det eller la tattovøren legge egen stil på prosjektet. Det er ikke bra, man må følge tattovørens stil og spesialitet hvis man ønsker en virkelig god tattovering, derfor ba jeg om å se porteføljen hennes. Tegningene hun hadde laget var gode og i flotte farger, men så og si bare “old School” noe jeg ikke ønsker på meg selv. Jeg viste ikke hva jeg ville ha før jeg kom over en mandala hun hadde tegnet. Jeg ble overlykkelig over at det var en stil hun kjente til og ba umiddelbart om en Mandala Lotus på armen.

// Bildet jeg viste som inspo
En lotus er bred og passer ikke på ei arm (spesielt siden jeg allerede har tre tattoos på armen), men hun ville gjerne lage noe til meg, og det gjorde hun. Etter noen timer kom vi tilbake og fikk se designet. Jeg ble starstruck av det hun hadde laget og vi satte opp timen.

2. Tattoveringen
Onsdag klokka 20:00 var vi klar for action. Hun hadde stensilen klar og klasket den på slik som man normalt gjør. Dessverre kræsjet den i en av de andre tattooene jeg har på armen så vi måtte ommøblere. Den var fremdeles klistra inntil, men ikke inni tattooen min så jeg ga grønt lys. Jeg skal uansett ha en heldekkende sleeve så hva har det å si?

3. Smertene
Gjør det vondt?
Ja og nei. Enkelte plasser er vondere er andre, enkelte nåltyper er vondere enn andre. For meg var det verste prikkene. Vet ikke hvorfor men tror det kan ha noe med hvor konsentrert de er. Hun setter jo nåla inntil og presser på. Ellers vil jeg si at ytterkantene på tattoveringen var vondere enn midten, og det er nok fordi man har bein og mer følsom hud på ‘siden’ av armen. En tattoo er ubehagelig og svir, jo lengre man holder på jo ømmere er huden men jeg kom meg gjennom det uten å måtte si “Au” en eneste gang eller å skjære spesielt mye grimaser. Tips; Vær forberedt for det verste så er alt til forventningene eller bedre.

Det svarte av tattooen var absolutt ikke vondt. Det eneste jeg kjente svei var det helt nærmest den gamle tattooen.

Ble et veldig blurry bilde men syntes det så så fresht ut når fargene var klistra utover!

Finito! Snakker vi nydelig eller? Akkurat nå er jeg I det ufine flasse-stadiet så ønsker ikke vise oppdateringen enda siden det er lett å bli avskrekket av hvordan det ser ut..

Hvis du ønsker tattoo og ikke har noen enda har jeg her svart på noen vanlige spørsmål;
Ja det er vondt men det er veldig individuelt. Lønner seg å ta en kjapp tattoo (maks 1.5t) på et sted med tykk hud når man tar den aller første. Skulderblad, fremside lår eller her hvor jeg tok den skal være noen av de minst vonde stedene. Smerten kan sammenlignes med å ta ei knappnål og stryke den raskt over huden.
For å finne riktig artist; Sjekk porteføljen. Hva har artisten laget før? Hvilke design spesialiserer artisten seg på? Er det rent og ryddig I studioet? Be gjerne om å få se hvor de jobber osv. Å sjekke facebooksiden til studioet er også veldig lurt og prat med artisten face 2 face. 
Generell info om vasking og slik finner du bedre beskrevet på nett eller direkte fra artsten, men det er to ting som er essensielle for rengjøring og behandling av tattooen; Grønnsåpe og helosan. Helosan får du billig på europris (50% billigere enn på apotek). Grønnsåpen må vannes ut kraftig før du bruker den forresten, ei kork på 4 liter tror jeg. 

Ellers er det bare å spørre meg eller google den infoen du ønsker!

Kommer flere og bedre bilder om noen dager når jeg er ferdigflasset! Ha en flott 17mai feiring I morgen alle sammen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg