Ti ting jeg savnet med Norge!

Believe me, det er null ganger iløpet av ferien at jeg har savna Norge, men nå som vi er kommet hjem kjenner jeg jo litt på at det er godt å være tilbake. Så her kommer det ti ting jeg er glad for!

1. Norsk!
Herregud jeg var noe lei, og sliten i kjeven faktisk, av å prate gebrokken Engelsk. Å komme hjem og bestille mat på norsk på Egon var så avslappende!

2. Maten!
Jeg klager absolutt ikke på maten i Kreta, men brunost, leverpostei og melk var ikke feil altså! Var også digg å drikke vann uten klorsmak!

3. Luften!
Alle veit jobat jeg elsker varme. Dess varmere dess bedre, men den skarpe friske lufta var faktisk, vel, frisk!

4. Null vind!
Kreta er jo ei øy midt i havet, så det blåser litt hele tiden. Vi hadde jo et par dager med heftig vind også, og selv om det faktisk ikke hadde noe å si for varmen så blir det jo litt irriterende.

5. Musikk!
Noen plasser hadde jo toppliste pop, men de fleste spilte sær Gresk jazzaktig musikk, og i poolbaren var det ihvertfall dritmusikk som vi da selvfølgelig hørte hele tiden når vi sola oss.

6. Neo
Trenger vel ikke å forklare hvorfor vi har savna han ♡

7. Å ha ei rutine
Vi la oss jo senere og senere hver kveld, og vi hadde ikke en rutine eller en plan på noe. Selvfølgelig var det digg, men jeg liker godt å ha noe å ‘gå til’ (jobb, trening osv)

8. Sosialisering
Det er vanskelig å sosialisere seg på andre språk, vanskelig å forstå og å gjøre seg forstått så det nærmeste vi var til å faktisk få noen bekjente var de på tattoo studioet. Der var vi jo bortimot 8-9timer totalt så da blir det jo en del prating.

9. Egen seng!
Sov jo som en stein hver natt og var ikke noe plaget av sengen egentlig, men puten var så rar. Hørtes ut som den var fyllt med plastposer, og det er jo selvfølgelig mer digg med ei stor seng på deling enn å ha én hver.

10. TOALETTENE!
Man skal jo helst ikke tappe ned papir i do i det heletatt, og de fleste offentlige toalett hadde ikke lås på døra – eller i beste fall en krok.

Så that’s it! Det er godt å være hjemme igjen, spesielt med tanke på det nydelige norske vårværet, men jeg skal tilbake neste år også, ingen tvil!

Kreta V.S Norge, et vanskelig valg så det er helt greit å få litt av begge!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg