Peanøttsmør kake i micro!

Dette er en oppskrift som er lånt og redigert fra kriweb!

Det du trenger for 1 porsjon er;
25g Havremel
1 Egg
25g Sukrin Gold
30g Kokosmelk *
20g Peanøttsmør
1ts bakepulver
1/2 ts Kardemomme *
En klype salt

* I originaloppskift brukes mandelmelk og ikke kardemomme

Visp sammen alle ingrediensene i en bolle, hell over i en smurt kopp som tåler micro. Sett den I microen på høy styrke (600-750W) i 1-2minutter. Da jeg lagde min første var 1min perfekt, andre gang hadde jeg to kopper inni samtidig (2 porsjoner altså) og da matte jeg ha 2minutter ca. Kan godt sjekkes etter 1min og heller sette den inn igjen hvis den ikke er ferdig.


Når den er ferdig skal den være fast men litt seig, og være ‘flytende’ helt ytterst (Dette er selvfølgelig opp til hver enkelt hvor godt stekt man ønsker den, men blir fort tørr uten den flytende “kanten”)


Denne kan nytes med god samvittighet! Det blir selvfølgelig noen kalorier på grunn av peanøttsmøret, men er sunnere og mye bedre enn f.eks marsipankake (I min mening!)

I går hadde jeg faktisk ei ganske killer bein/mageøkt!

Begynte med litt cardio, 15min ellipse og 15min på tredemølla med 15% stigning.
Deretter kjørte jeg 5×5 step up (Eller step down som jeg kaller det når man presser ei plate med vekt ned istedenfor å presse kroppen opp)
Skulle egentlig ha begynt med ny knebøyplan men siden jeg ikke har den tilgjengelig kjørte jeg enkelt og grei 5×5 på 60%

Jeg, Andreas og Kolbjørn avslutta med mageøkta til Froning.
10rep Hollow Rock
10rep V-up
10rep Tuck Crunch
10sek Hollow Hold
Fem runder. Det kjennes idag for å si det sånn! Alt for lenge siden jeg har kjørt ei skikkelig mageøkt!

Skal prøve å få inn litt cardio på alle øktene mine fremover, jeg trenger all hjelp jeg kan få med de siste kiloene som ligger og godter seg rundt mage/hoftepartiet!

Ha ei flott uke!

9 kommentarer

Siste innlegg