Cheat day for vektnedgang?

Jeg har jo hatt to delvis cheat days nå. Først vafler, pizza og 1/2 boks ben&jerrys på lørdag og litt twist, oreo og restene av ben&jerrys isen I går.

Idag er jeg ca 1kg lettere (800g) enn jeg var på fredagsmålingen!

Veit jo at vekten hopper litt opp og ned av seg selv, men jeg må si det var godt å se det tallet som kom opp! Et tall jeg ikke har sett siden I fjor! I tillegg var det ikke bare tallet som gjorde at jeg fikk en knallstart på dagen, men jeg så flere konturer av magemuskler! Altså de er der under et par cm for mye fett, men de er der! Jeg har faktisk muligheten til å få frem mer enn bare en flat mage og det synes jeg er en god følelse!

Det er jo egentlig vanskelig å ta noen mål på om magetrening funker fordi magen er kompleks og har utrolig mange forskjellige magemuskler som aktiveres av mange ulike øvelser. Derfor var det utrolig digg å se at det var muskler der, for jeg har hatt mindre magefett før uten å se det, det betyr at de øvelsene jeg har gjort faktisk funker bra!

Hva som utløste den akutte vektnedgangen veit jeg ikke. Kanskje jeg spiste mindre kalorier de dagene jeg hadde cheat day til tross for at det jeg spiste var usunt. Kanskje det at jeg slappet av og ikke tenkte noe på hva jeg hadde i meg hjalp, eller kanskje jeg har vert litt overdrevent streng i kosten og gått for mye på underskudd slik at når kroppen fikk noe ekstra å jobbe med så kickstartet forbrenningen. Who knows, who cares, as long as it works tenker jo jeg!


Alle klærne (Hot-pants topp og caps) får du kjøpt på Treningsshop med 25% avslag ut Mars! Denne hotpantsen er den diggeste jeg har faktisk, mykt stoff, høyt liv og null gjennomsiktig!

Nå er det bare to skift før jeg går ut på langhelg! Skal prøve å slappe skikkelig godt av og få senket skuldrene. Tror det har mye å si for vektnedgang sin del samt bare det å føle meg bra. Skal få lest litt, tegna ferdig mitt nåværende prosjekt og bare nyte friheten frem til jeg skal på job igjen! Dessuten skal jeg begynne å få litt cardio inn I treningsritualet mitt med sykling og gåturer så lenge været holder seg! Hele 10 grader nå, og det må man utnytte seg av!

Satser på at kiropraktoren klarer å finne ut hva som foregår med den sene/muskelstrekken også siden den blir værre hver dag, og da er det enklere å vite hva jeg burde holde meg unna. Håper ihvertfall at sykling går bra sånn at jeg kan på spinning på onsdag!

Ha en nydelig mandag!

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg