Det vanskelige magefettet.

Jeg som kanskje de aller fleste med helt vanlig forbrenning sliter med det vanskelige magefettet og kjærlighetshåndtakene. Jeg har jo vert flink med kosten og trening de siste tre månedene slik at det er faktisk bare det som står igjen, ellers føler jeg at lår og armer har trukket seg fint sammen! Men det kalles jo ikke det vanskelige magefettet uten grunn. Det forsvinner ikke om man ikke gjør drastiske endringer.

Det dummeste er jo at jeg veit hvordan jeg skal få det til, men å gjøre det i praksis er værre.

I korte trekk må man, i følge utallige artikler på nett;
Kutte ut alkohol
Kutte ut tilsatt sukker
Gå i kaloriunderskudd
Få i seg nok proteiner
Holde seg unna karbohydrat like før sengetid/sent på kvelden.

Det er fem relativt enkle punkter, og jeg burde få det til. Alkohol er ingen problem å ta avstand fra, er vel knapt nok på ti fester gjennom et helt år, og bare to av disse er “obligatoriske”. Selv toppatleter drikker vel to ganger i året?

Tilsatt sukker tror jeg er et punkt jeg klarer meg sånn helt ok, jeg spiser sjeldent godteri og de to siste gangene jeg har gjort det var det snakk om et par godteribiter før jeg ble kvalm. Det er verre om man også må holde seg unna sukkererstatninger som aspartan(?) og sukkeralkoholer da jeg er veldig glad i Burn Zero og Coca Cola Zero, men for en periode så klarer jeg det uten problem.

Kaloriunderskudd er innafor de aller fleste dager.

Nok proteiner er noe jeg må regne litt på for å finne ut. Jeg har jo fått veldig avsmak fra egg og glemmer alltid å ta proteinshake etter trening så der er det rom for forbedring. Det er vel sagt 1.8g per kilo kroppsvekt, så da er det jo ca 150g protein på en dag, tror ikke jeg når helt dit altså.

Jeg spiser alltid karbo om kveldene. Om det er knekkebrød, havregryn eller frukt. Dette er et forbedringspotensiale.

Men hvis dette er oppskriften da så må jeg rett og slett bare sette meg ned og legge en plan. Jeg må ha mer karbo og protein til frokost og holde meg til proteinrik og lavkarbo mat på kvelden. Finne ut om det er tilsatt sukker i de matproduktene jeg spiser til vanlig, kutte ut brus og energidrikke og rett og slett bare øke på med cardiobasert trening.

Nå er det jo bare 19 dager til bursdagen når jeg helst skulle hatt minimalt med “lovehandles” ihvertfall, men er det gjennomførbart likevel? Tvilsomt. Men jeg kan helt sikker klare å få vekk en liten kilo med fett hvis jeg bare klarer å “get my head in the game”. Jeg skal prøve å sette opp egen matplan, da med mat jeg faktisk liker for jeg har sagt det utallige ganger at jeg skal bruke den planen jeg allerede har, men jeg klarer bare ikke tanken på å spise halvparten av det som ligger på planen min dessverre..

Jaja, ønsk meg lykke til, igjen!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg