Mandala/Henna tattoos!

Nå er det ei stund siden jeg laget Henna tattoveringer, jeg har vert Ganske opptatt og ikke prioritert det, så fordelt på de to siste dagene har jeg laget to.

Jeg begynte med armen på mandag men ble ikke fornøyd med det første resultatet. Det ble litt for lite siden jeg bestemte meg for å droppe fingrene.

 
Så jeg fortsatte med den i går oppover armen, men det er helt håpløst å jobbe seg oppover, istedenfor å f.eks begynne ved albuen og jobbe nedover, så resultatet ble ikke det beste. Ble jo to vidt forskjellige stiler også fra ganske hardt og mørkt til lyst og lett, så får prøve igjen senere.


Hele greia ble ganske skjev, en liten vridning på armen så var egentlig resten ødelagt. Jeg prøvde også min første lår-henna. Er jo mye enklere å gjøre det der siden man får låret rett foran og har begge armene til å støtte opp, men måtte fremdeles gjøre designet opp-ned for at det skulle bli riktig vei når jeg står oppreist så noen “helligdager” ble det helt klart!


Får jo ikke sett hundre prosent resultat før jeg dusjer neste gang da jeg tegnet opp omrisset med tusj som naturligvis forsvinner etter en dusj. Jeg må helt sikkert gå over og friske opp litt etter første dusjen, så da får jeg jo kanskje rettet opp enkelte ting!


Kjenner virkelig dette er noe jeg kunne tenkt meg å hatt fast, ikke akkurat denne, men noe lignende ihvertfall. Har vurdert noe fargerikt, men føler det blir så brutalt og “overvelmende” så en litt lettere tattoo som denne hadde vert perfekt!

Hva synes dere?

6 kommentarer

Siste innlegg