Crossfit 17.1

Crossfit Open er I gang, og nå kommer det hver uke ei ny økt som er kvalifisering til Open. Man må filme seg selv mens man gjennomfører øktene og sende inn for å bli kvalifisert (sånn ca). Helt ærlig har jeg ikke satt meg så veldig mye inn I det siden open er en fjern drøm for meg enda med tanke på skuldra. Kanskje om ett år, eller to. Likevel skal jeg prøve å delta på alle øktene.

På søndag testet vi 17.1 økta, som var grusom men heldigvis til dels gjennomførbar med èi arm. Økta var som følger;

17.1
10 Alternating Dumbell Snatch (9kg/15kgRX for damer)
15 Burpee Boxjump-Overs
20 Alternating Dumbell Snatch (9kg/15kgRX for damer)
15 Burpee Boxjump-Overs
30 Alternating Dumbell Snatch (9kg/15kgRX for damer)
15 Burpee Boxjump-Overs
40 Alternating Dumbell Snatch (9kg/15kgRX for damer)
15 Burpee Boxjump-Overs
50 Alternating Dumbell Snatch (9kg/15kgRX for damer)
15 Burpee Boxjump-Overs

Jeg veit ikke nøyaktig hvor lang tid jeg brukte, men det var rundt 19minutter, med en 20min timecap. Jeg brukte da en 9kg Hantel fordi jeg hadde aldri I verden klart 150 reps med 15kg med ei arm, og ihvertfall ikke innenfor tidsgrensa.

Jeg kan ikke beskrive nøyaktig hvor jeg fikk vondt, men det satt egentlig I hele kroppen. Ryggen er helt klart den som er vondest nå, for en dumbell-snatch er jo Ganske likt en markløft med rykk bare med lettere vekt, så det gikk jo mye utover korsryggen.

Legger ved den lille snutten som jeg delte på Instagram!

BQ-nRwyAGDR

Vurderer faktisk å starte opp med youtubefilmer etterhvert også, der kan jeg jo dele hele filmer og ikke bare korte snutter av ei økt. Hva tror dere?

Ha en fin Tirsdag alle sammen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg