Vi drar til Kreta!

For ca to uker siden bestilte jeg og Andreas tur til Platanias i Kreta! Jeg kan ikke tro at det allerede har gått to uker, og nå er det “bare” ti og en halv igjen før vi drar! Jeg foretrekker sommer av årstidene, men jeg elsker syden uansett årstid.

BQpq8bCAAqx

Jeg har vert i Spania (GranCa), Hellas, Romania, Bulgaria, Tyrkia og Kreta (som teknisk sett er en del av Hellas) og jeg ønsker å sette enda flere plasser på kartet, men det føles helt greit å dra tilbake! Av alle de plassene jeg har vert så er det ingen av de jeg ønsker mer å dra tilbake til enn Kreta. Jeg hadde jo egentlig kjempelyst å returnere til Tyrkia, men det kommer nok ikke til å skje med det første når man ser hva som foregår der og i landene som ligger på grensa til Tyrkia.

Da jeg var i Kreta i 2014 var jeg på et ganske shady hotell på et bittelite tettsted kalt “Georgiopolis”, så jeg ser frem til å bo ei uke på et Spahotell midt i Platanias for å kanskje få opplevd mer enn sist! Jeg ønsker også å ta massevis med bilder slik at jeg har til senere. Det ble nesten ikke tatt bilder i Kretasist gang, noe jeg synes er forferdelig synd, så i år blir jeg både fotograf og linselus! Derfor skal jeg følge noen konkrete mål for å se så bra ut som mulig til denne turen!

På treningsfronten skal jeg kun fokusere på det som gir utseendemessige fordeler og som på ingen måte gjør at jeg risikerer å terge opp igjen betennelsen. Da blir det to rumpeøkter i uka, to mageøkter i uka og to økter med ren cardio (enten fjelltur, spinning eller jogging).
Da blir det altså 10 hviledager, 20 cardioøkter, 20 rumpetreninger og 20 mageøkter. Hvis det ikke gir meg de formene jeg ønsker så er det ingenting som vil gi meg det.

Når det kommer til mat har jeg egentlig god kontroll sånn som ting er akkurat nå. Jeg går nedover, sakte, men det går riktig vei. Hvis jeg ser på fredagen som kommer nå at jeg har stagnert må jeg naturligvis endre på kostholdet mitt. Alternativene mine er å kutte ut alt av godteri (også det som er sukkerfritt), snacks, brus, propud og proteinbarer. Jeg har jo brukt disse “sunne” løsningene for å ikke sprekke fullstendig fra kostholdet, men hvis jeg stagnerer må jeg gi slipp på alt som ikke er helt naturlig, og som evt har sukker-erstatning i seg. Går det ytterligere to uker uten at jeg får fremgang må jeg gå helt cold turkey og faktisk begynne med matplanen igjen – fremdeles uten cheat days eller noen form for godterierstatning. Svakheten min har jo alltid vert disse “kosedagene” som går over styr.

Kroppsmålene jeg ønsker å nå er at midja ikke øker, evt inn 1cm. Her er alt en bonus. Over hofta vil jeg ned 5cm eller mer, jeg vil 2 cm ned over lårene og beholde størrelsen men endre på muskel/fettprosenten over rumpa. Det er ikke mange cm det er snakk om her som må endres, men det er vanskelig nok når jeg allerede nå føler jeg har “gitt slipp” på så mye. Er jo vant til å spise 2-3 måltider i uka som er i pizza/taco/kebab området, for ikke å glemme minst en liten pose godteri og 1-2 poser med div. potetgull.

Jeg må bare få det inn i hodet at å føle meg vel i eget skinn er viktigere enn ubetydelig godterikos som man ikke engang husker. Man tenker aldri “Åååh husker du den ene kvelden da vi spiste en kilo godis på deling og så en eller annen film?” Nei! Det man husker er den gangen man endelig kom seg inn i ei bukse i størrelse small, eller når man ser på sydenbildene og tenker “Damn, så/ser jeg så bra ut?”.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg