Kostholdet så langt i år..

Planen var jo helt siden desember å begynne å skjerpe kostholdet i januar for så å gå “All in” på diett i februar. Så langt har jeg absolutt ikke fulgt planen min..

Jeg har fremdeles ikke hatt en eneste dag etter plan og vi er allerede ferdig med første uka i februar, og selv om aktivitetsnivået har økt i form av mer cardio og lengre økter (Fjellturer og hele dager i skibakken) så må kostholdet faktisk være med på leken.

Jeg har spist kanskje 3 eller 4 frokoster som er ‘godkjente’ når det kommer til planen iløpet av februar, kanskje 1-4 luncher også, men vi spiser jo middag etter hva som kommer i esken på døra hver mandag – og kveldsmat blir som oftest bare en proteinbar eller noe annet som egentlig ikke er i nærheten av planen.

Hva faen har skjedd med motivasjonen min??

De gangene jeg har vert på diett før har jeg vert helt sjukt flink, jeg har fulgt planen ned til den minste detalj ohar klart meg lenge på den også. Nå burde jeg hatt mer motivasjon enn noen gang også siden jeg har gravd fram alt av bildene fra i fjor da jeg hadde min laveste fettprosent noen sinne. Jeg har sikkert 50plagg i handlevogna på ebay som jeg har kjøpesperre på frem til jeg når målene mine og IKKE MINST en bestilt og betalt ferietur – for ikke å glemme at jeg har bestilt meg en kjole til bursdagen min som kosta meg en tusenlapp! (Jeg betaler aldri mer enn 500 for en kjole jeg ikke får prøvd først) 

Den er riktig nok skreddersydd etter mine nåværende mål, men det er bare fordi jeg veit jeg ikke har mer enn kanskje 2cm å gå på når det gjelder de målene som er relevante for passformen (Midje og bryst, det er ‘prinsesseform’). Likevel så vil jeg ikke ha “grevinneheng” når jeg skal vise den frem.

Jeg har all grunn til å klare å holde meg til plan, men likevell er ikke hjertet mitt i det, og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg vet det egentlig ikke hjelper å skrive om det, men jeg må prøve alt for å finne motivasjonen og gløden for å legge sjela mi i kostholdet nå. Jeg er jo nødt å begynne for jeg skulle jo ha 12 uker på planen, og da er vi brått kommet til mai når vi skal reise, og jeg kan garantere at det ikke kommer til å være noe kostholdsplan i Kreta!

Hellvete.. jeg må skjerpe meg. Kanskje det hjalp å skrive likevell, for jeg begynte nettop å kaldsvette av tanken på at det faktisk er sommer før jeg er ferdig med planen. crap. wish me luck.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg