Henna 080217

Her er min tredje henna tattoo! Resultatet ved første forsøk ble veldig lyst, og brun istedefor svart. Først trodde jeg kanskje det hadde noe med hudkvaliteten å gjøre, at den var annerledes på underarmen enn på føtter og hender.

I går bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk på å forbedre resultatet ved å følge linjene med en ny runde med Henna. Det var mye enklere å få et bra resultat når jeg hadde et mønster å følge, så jeg synes den ble bedre bare av det.


Jeg festet en serviett rundt armen med gummistrikk og sov med skorpen (den tørkede henna paste’n) på og fjernet den da jeg sto opp. Den skal skrapes av etter 6-24 timer, så går ut ifra at problemet første gangen var at den sprakk og falt av alt for tidlig I tillegg til at den ble utsatt for vann bare få timer etter jeg hadde laget den.

Slik ser den ut nå etter jeg har fjernet skorpen!


Man ser jo den ‘gamle’ under hvor jeg har rettet opp linjene, men tipper det forsvinner lenge før resten av den. Kjenner jeg trives veldig godt med akkurat denne, og vurderer faktisk en mer permanent ordning! Har lenge vurdert noe lignende på albuen (Naturligvis uten noe i midten da det er nært til umulig å tattovere albuen) men vi får se hva jeg bestemmer meg for når den tid kommer! Har mange andre tattoveringer som står foran denne i køen. Føler for å fylle ut åpenrommene på de tre jeg har på den andre underarmen før jeg bygger videre oppover mot skuldra.

Hva synes dere?

5 kommentarer

Siste innlegg