So far so good.

Jeg bestemte meg for å droppe kosthold og treningshysteriet I Januar og fortsette som normalt  til februar før jeg går inn i en diettperiode. Tingen er at jeg har lagt på meg litt mer i jula enn forventet. 2.5kg faktisk. Jeg veit jo det ikke er helt krise, men jeg skal få vekk disse kiloene med vanlig husmannskost og godtefri måned. Da rekker jeg å få vekk de kiloene jeg har fått i tillegg til å bli kvitt søtsuget før jeg starter opp dietten.

I fjor begynte jeg vel dietten min sent i februar og klarte likevel å nå målvekt og var mer komfortabel med eget utseende enn noen gang før. I år har jeg en del mer muskler enn i fjor, og et helt annet startpunkt når det kommer til vekt og fettprosent, så jeg tror ikke jeg kommer til å ha problem med å komme dit jeg ønsker.

Målet er jo som tidligere nevnt å kunne føle meg komfortabel i kroppen og alle klær, inkludert en bikini.

Så langt har jeg ikke følt noe problem, jeg vet vi bare er fire dager inn i Januar, men det er faktisk de aller første dagene som er verst. Jeg hadde utrolig mye cravings i går, men det har føltes bedre idag og jeg hadde ingen problem med å takke nei til Twist på jobb, så det er jo en bra start!

Det som er så greit at det er absolutt ingen “events” før Mars når min bror har bursdag, dessuten kan jeg ikke huske sist han hadde bursdagsfeiring uansett. Det er jo eventuelt hvis Jeg og Andreas bestemmer oss for å feire Valentines 14 februar da, men da er det jo snakk om en bedre middag, ikke en kilo med godteri.

I tillegg til å ikke skulle spise godteri i Januar så har jeg satt meg som mål å ikke drikke alkohol før bursdagen min i april. Det har jo gjerne blitt et par vinglass nesten hver eneste frihelg siden august så jeg tror definitivt å kutte alkohol ut av livet en stund vil gi gode resultater både fysisk og psykisk.

Jeg har hatt bittelitt ‘sinneproblem’ de siste ukene. Ikke noe alvorlig, bare at jeg har vert lett å irritere og vert svært nærtagende, og jeg håper det er på grunn av all “giften” man har i seg i jula. Sukker, alkohol og feit mat er jo roten til alt ondt. Haha.

Jeg kjenner ihvertfall at jeg er supergira på gjøre en forandring i kostholdet, ikke fordi det er nytt år, men fordi jeg føler meg klar for det og er dødslei ‘tjukkmat’.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg