Julekiloene.

Jula er ei tid for familie, latter sang og glede. Jula er også ei tid hvor det er helt greit å bli feit.

Selv om jeg har latt badevekta stå i fred hele Desember så er jeg helt sikker på at jeg har lagt på meg flere kilo. Det er jo ikke uvanlig i jula, men det er bedritent uansett, og ikke minst unødvendig.

For 10 måneder siden jobbet jeg som en jævla helt med kostholdet for å komme meg ned på ei sunnere vekt, og å se i speilet at alt jeg har jobbet for sakte men sikkert forsvinner er ikke noe gøy. Idag så jeg ikke kjernemuskelen min lengre heller (Den lange som går ned siden av magen).

Man skal jo liksom kose seg i jula med julebakst, julebrus og julemiddager, men jeg synes faktisk det må gå an å holde seg litt i skinnet, og det kjenner jeg på (og ser) at jeg ikke har klart å gjøre

Jeg har vert litt flink når det kommer til kosthold den siste tiden, og i det minste begrenset meg mye i forhold til tidligere år. Hvis jeg hadde trent som vanlig ville jeg nok ikke sett noe på kroppen, men det kan jeg altså ikke..

Jeg har vel ikke skrevet om *Diagnosen* som jeg fikk da vi var i Trondheim før, så her kommer den. Skuldra er ‘lettere’ betent i ei sene og et muskelfeste, med andre ord egentlig på bedringens vei. Jeg skal fremdeles ikke legge noe særlig vekt på armene, og når jeg får opptreningsøvelsene skal de være på lav motstand, men ‘tunge nok’ til å holde liv i musklene mine. Jeg skal også bruke de til ‘dagligdagse’ oppgaver som ikke går på å bære tungt, så nå kan jeg endelig begynne med husarbeid, tegning osv igjen! Jeg skal til og med prøve en simpel oppgave på jobb idag som ikke er særlig belastende, og det føles helt sjukt deilig! For jeg kan love at 12t arbeidsdager blir lange når jeg ikke får gjort noe annet enn å skrive logg og lese Enpunkts-leksjoner.

Bare det at jeg ikke trenger å ha armen helt i ro gir meg jo utrolig mye mere rom for å trene bedre og mer fremover nå. Hvis jeg klemmer inn minst ei kardioøkt i uka så vil det jo skulle gi gode resultater, ihvertfall slik at jeg ikke eser ut mer frem mot jul. Jeg skal jo uansett ta en 12ukers diett over jul, men jo mindre fett jeg går inn I kuren med, jo bedre resultat vil jeg ha når kuren er ferdig!

Bli med meg dere som leser nå også! Ikke vent til Januar med å gjøre små endringer, begynn nå sånn at utgangspunktet er bedre for deg selv!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg