Deadlift!

Kjempefornøyd med markløftøkta jeg hadde idag! Jeg viste ikke helt hva jeg hadde lyst å trene, så først deltok jeg delvis på min egen gruppetime med Kettlebells, men følte meg langt fra ferdig. Andreas skulle kjøre Markløft idag med diverse “snacks” som avsluttning, så jeg slengte meg bare på markløften, og det angrer jeg ingenting på!

Først kjørte jeg mellom 10 og 20 reps med 20kg for å få i gang ryggen. Deretter kjørte jeg to runder med 10 rep unbroken* på 40kg, økte til 60kg og kjørte ytterligere to runder med 10 reps.
*Unbroken betyr ‘touch and go’, jeg stopper ikke opp mellom repetisjonene men toucher lett i gulvet før jeg drar stanga opp igjen.

Kjørte så 10 reps med 70kg før jeg bestemte meg for å teste maxløft. Det er jo ikke vanlig å kjøre så mange repetisjoner som jeg hadde gjort før test, ihvertfall ikke hvis man ønsker et korrekt resultat, men det var egentlig bare for å kjenne litt på tyngre vekter for min egen del.

Kjørte 1 rep på 80kg, 1 på 90, og når jeg prøvde meg på 95 hadde jeg ikke sjans på første forsøk. Fikk den ca 5cm opp fra gulvet før jeg svikta. Heldigvis er jeg sta. Jævlig sta. Så jeg tok en pustepause på ca 10 sekunder, og opp gikk vekta! Det var så deilig å kjenne at jeg fikk opp 95kg (Som er 5kg mindre enn min absolutte max) etter 52 repetisjoner med lettere vekter! Digg!

BNH0ELaD-ZV
Jeg bare elsker markløft. Absolutte favoritt når det kommer til baseløft.

#Nøgdpia
Er ikke mange ting som gir meg så stor glede som trening, og nå som skuldra endelig viser tegn til å faktisk være bra så kjenner jeg meg ekstra glad!

Får veldig fine hender av tung styrketrening også!


Dette er jo i tillegg for ca 10min siden, så ja, hendene mine ser alltid sånn ut, før, under og etter trening. Ikke særlig feminint, but that was never my look anyways 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg