Combat Kristiansund!

Dagen i går var helt rå! Jeg koste meg skikkelig, og klarte faktisk å berge skuldra!

Laget vårt besto av Andreas, meg selv og Kolbjørn! Lagnavnet vår var "One snatch Two jerks" som da er navnet på to stang øvelser (Rykk og press) men jerk betyr jo også drittsekk, og snatch er en mindre kjent versjon av det engelske ordet "Cunt" som betyr fitte.. Humoristisk ment her altså!

Vi var på Heat 4 så vi hadde første økta ca 09:45.

Her fordelte vi repetisjonene mellom oss helt fritt. De av oss med mest å gi tok litt ekstra reps når det var vår tur.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte så mange repetisjoner på thruster som jeg gjorde! Vi vet jo ikke nøyaktig hvor mange reps vi tok hver, men tror vi var ganske jevnt fordelt, så sikkert 30stk. På box-jump gjorde jeg det egentlig akkurat som forventet siden det er den eneste øvelsen jeg har øvd noe på. Der tørr jeg nesten å skryte på meg at jeg tok flest. Jeg hadde jo fordel der med 10cm lavere kasse enn gutta, så jeg prøvde ihvertfall å kjøre så mange jeg klarte før tempoet mitt ble for dårlig. På burpee tok jeg desidert minst reps. Jeg hadde alt for høy puls og brekte meg samtidig som jeg hoppa flere ganger. Vi manglet 1 rep burpee for å fullføre økta innenfor tidsrommet som er svært skuffende, men jeg vet jeg ikke kunne gitt mer enn jeg ga. Jeg var helt ferdig! Dessuten klarer ikke jeg èn toe to bar uansett så da hadde gutta måtte ta over derfra.

Vi fikk en god pause før økt 2. Personlig foretrakk jeg økt 2 over økt 1, syntes den var mindre vond faktisk, men fikk null medhold av de andre!

Denne burde jeg vel forklare litt. En person fra laget måtte ro et vist antall kalorier (30 for gutta, 25 for meg) mens de to andre på laget holdt ei 25/15kg vektskive over hodet. Man hadde ikke lov å ro før begge skivene var oppe, og mista noen plata måtte man stoppe roinga. Når alle på laget hadde rodd måtte vi holde plata på frivillig måte og gå opp på en box og ned igjen (50cm). Vi fikk ikke lov å begynne å gå over boxen før alle på laget sto på gulvet på samme side.
Deretter måtte vi repetere delen med roing og å holde plata over hodet.

I denne øvelsen hadde jeg to fordeler siden jeg både fikk ro kortere og ha ei lettere vektskive, så kanskje det var derfor jeg følte den økta mer gjennomførbar enn første økta. Vi fullførte økta med 50 sekunder til gode (14:09), så veldig fornøyd selv om vi ikke gikk videre til tredjeøkta.

Vi var egentlig veldig enige i at vi uansett ikke hadde noe å stille opp med i økt 3.

Max antall double unders (som var 1 poeng per stykk) og hver gang man stoppet hoppingen måtte de ta 5 clean med stang; 60kg for damene og 80kg for gutta. Vi suger i double under alle mann, og ingen av oss har klart så tunge clean før, så helt fullstendig poengløst å skulle delta i denne økta.

Var en helt rå gjeng der, og det var en ære å tape mot de alle! Haha! (Relativt sikker på at vi kom på desidert sisteplass)

Neste år skal jeg være frisk i armer, Kolbjørn får fikse kneet sitt og Andreas fikk den harde lærdom at en kopp med byggrynsgrøt faktisk ikke er nok mat på konkurransedagen! Lærerikt, motiverende og neste år skal vi stille sterkere!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg