Kiropraktor neste!

Klokka 12 har jeg time hos kiropraktor. Jeg er ganske sikker på at det er noe rart som foregår i øvre del av ryggen siden jeg har vondt selv om jeg både har treningsfri, har vert til massasje og masserer og bruker foamroller selv. Det kommer jeg jo uansett til å få svar på nå da, og i morgen skal jeg tilbake til massøren og kanskje jeg får noen gode råd om hvilke muskelgrupper jeg burde får henne til å massere mest. jeg er helt sikker på at Åshild som er kiropraktoren min vet akkurat hvilke punkt som må trykkes på for å få det til å løsne igjen.

Skuldra har jo egentlig føltes overaskende bra lenge, og det er kun når nakken min er i en ugunstig posisjon, eller at jeg har låsninger at smertene kommer tilbake. Hvis jeg bare klarer å løse opp rygg og nakke skikkelig så vil jo smertene da mest sannsynlig avta eller forsvinne helt (frem til jeg får låsning igjen.. hehe)

Uansett, kiropraktortimer er noe av mine favoritttinger å gjøre, for jeg føler meg alltid så fresh etterpå. Jeg håper bare det ikke er forgjeves siden jeg skal på jobb igjen ikveld, men jeg får bare passe på å holde hodet oppe og være forsiktig med tunge løft (det er jo ikke tunge løft heller).

#VeienMotEiSkulderSomFunker hahaha

Oppdatering;
Jeg fikk løsnet opp i ryggen, det var noen få områder som var låst bak der, spesielt i nakke, men ifølge kiro løsnet det veldig fint som mest sannsynelig var et resultat av massasje og det jeg har holdt på med her hjemme. Dessverre fikk jeg en beskjed som jeg har fått av andre før også “Kanskje du burde vurdere en annen jobb?”

Det knuser hjertet mitt, rett og slett, fordi Hydro er og har alltid vert min jobb. Det er der jeg hører til og skal jobbe. Heldigvis er Hydro stort. Det er massevis av jobber jeg kan utføre når jeg får fagbrevet mitt, og hvis jeg endelig til slutt klarer å få løsnet opp all dritten bak i rygg og skuldre, og er veldig forsiktig slik at jeg ikke terger det opp igjen ved å trene for hardt, så nekter jeg å tro at alt håp er ute uansett jobb. Jeg har gått 3 år videregående og snart 4 år som lærling totalt for å få denne jobben. Det er totalt 7 år utdanning. Jeg kunne blitt lege eller advokat hadde jeg brukt disse årene annerledes, men det er denne jobben jeg har lyst på.

Jeg vet ikke engang hva annet jeg kunne jobbet med? Jeg fantaserte jo lenge om designerjobb. Enten interørdesigner, negledesigner eller klesdesigner, men alle disse jobbene tvinger meg jo til å sitte i ei stilling som gang på gang har vist seg å være forferdelig for rygg og skuldre.

Å starte eget crossfitsenter har jo vokst seg opp til å bli en fantasi i det siste, men ikke bare mangler vi miljøet her i Sunndal, men vi har heller ingen plass å ha det, i tillegg til at jeg jobber på treningssenteret her, så det ville vert forferdelig stygt gjort etisk sett. Personlig trener er jo også et alternativ, men da kommer vi jo tilbake til det med hvilken etterspørsel man kan få på noe sånn, og om det går an å livnære seg av det. Kostholdsveileder, kanskje, men da trenger jeg jo mer utdanning for å få en større forståelse for næring.

Jeg har jo “Resell Coaching”, hadde jeg hatt alle underliggende kunnskaper som kreves for å bli sertifisert innen kost og treningsplan har jeg naturligvis kunne tatt i bruk enkeltpersonsforetaket mitt og blitt selvstendig næringsdrivende, men jeg tror det er svært stressende og helt klart vanskelig å drive regnskapsføring frem til jeg eventuelt kommer langt nok til å faktisk tjene noe særlig på det.

Nei, det er svært vanskelig. Men kanskje jeg hadde gjort det lurt i å prøve å sette meg litt inn i hva som kreves hvis man skal drive et enkeltpersonsforetak. Bare sånn i tilfelle kroppen min virkelig ikke takler en fysisk jobb som jeg har nå.

Jeg tror jeg tar et godt innpust, spiser litt mat og lar hele temaet ligge frem til jeg enten blir bra i kroppen, eller jeg rett og slett blir tvunget til å ta et valg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg