Trening 250916!

Da jeg var på trening skulle jeg filme en ny rumpeøvelse som jeg testet for første gang og som føltes utrolig effektiv ut. Men som vanlig greier jeg alltids å rote det til, men det førte ihvertfall til et litt morsomt videoklipp!
BKyKzkDDEvx

Denne videoen er seriøst definisjonen av livet mitt, det går tilsynelatende bra, så raser en ting av gårde og resten følger. Det er liksom alt som skjer på en gang, og jeg klarer ikke la være og le av det!

Over til den andre delen av økta som jeg faktisk fikk gjennomført!

Vi begynte med 10×3 One legged glute bridge, da altså 10 per fot, 3 runder.

Så var det One-legged straight deadlift, 10×3 (5 per fot)

Jeg droppa vekta for skuldra sin del, men jeg tror ikke jeg hadde greid dette med vekt uansett, fy søren så ustabil jeg er i anklene! Snubla på annenhver repetisjon!

Deretter sto egentlig roing med hantler, markløft med øking opp til 95% av max og en “chipper” 21-15-9 med box jump og ‘lett’ markløft for tur, men på grunn av skuldra kunne jeg ikke være med der, og resten av økta ble relativt amputert for min del.

Jeg kjørte en øvelse (den jeg prøvde å filme) med sikkert 10×2 reps eller noe før jeg velta ned halve gymmet. Siden jeg ikke fant et navn på øvelsen kaller jeg den bare “Faceplant booty-crunch”.

Siden jeg ville se på hva Andreas og Kalle gjorde dilta jeg egentlig mye godt etter de resten av dagen. Rota litt med 100kg beinpress  (20, 16,14 og 13 reps), tok noen en-hands nedtrekk men fant fort ut at det ikke er så lurt å trene ene siden av kroppen når jeg ikke kan trene den andre.

Sist jeg var skada i skuldra (Og da var jeg skada lenge fordi legene ikke klarte å forstå at det var en skade, og ikke bare en betennelse) så kommenterte faktisk en kompis etter noen måneder at den ene arma mi var mye større enn den andre, og det blir for dumt.

Jeg avslutta økta med å øve på clean-teknikken min med et kosteskaft. Man skal jo egentlig involvere mye skuldre på denne øvelsen, men den biten har jeg ganske bra inne fra før av, så for å skåne skuldra mest mulig jobbet jeg bare med å få ei fin og rett linje på stanga (kosteskaftet), og fotarbeid. Det føles jo ikke naturlig å skulle hoppe for å sette seg ned, og jeg har hele tiden bremset når jeg tar imot stanga. Etter 10-20 repetisjoner kjente jeg at fotarbeidet begynte å sitte, så kanskje det er håp for at jeg kan bli god i denne øvelsen selv om jeg ikke får gjort den med vekt på ei stund!

Det var egentlig en kjempegod økt på den måten, selv om det ble mye rot endte den med at jeg fikk nytt håp om å meste en av mine favorittøvelser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg