Smilende!

Jeg har virkelig vert smilende i store deler av dagen! Jeg føler meg lett og lykkelig. Jeg blir lett berørt av småting på en positiv måte, og tar meg selv i å smile av setninger i boken jeg leser, snapper jeg får eller ting som jeg fanger opp fra tv’n.

Det rare er at jeg ikke har vert i et kjempehumør hele dagen. Været har vert grått og trist som det dessverre så alt for ofte har vert i det siste, og humøret mitt blir absolutt reflektert av været! Jeg ble sinna av småting som at middagen ikke var helt ferdig da jeg trodde den var ferdig, folk som kjørte sakte i trafikken og at det faktisk var folk i kø på butikken (noe som ga seg veldig fort da de som var foran meg var eksepsjonelt raske).

Det er så mye godt som foregår i livet mitt for tiden at jeg av og til føler jeg kommer til å eksplodere av glede. Det har jo skjedd triste ting også, et par av de faktisk, men på grunn av alt det gode så er humøret likevel kjempebra til meg å være. Jeg kan jo gjerne være en liten hissigpropp som ofte ser negativt på det meste, men de siste par ukene har humøret virkelig vert på topp!

//Random bilde fra google, synes det var fint og at det viser godt hva jeg føler!

Det er bare rett og slett så mye godt som har kommet min vei i det siste. Jeg har begynt å trene overkropp igjen (De som faktisk har fulgt bloggen vet jo hvor lenge jeg har slitt med skade i skuldra). Jeg føler meg veldig bra og ‘balansert’ til tross for at jeg har begynt med P-piller igjen (De har ofte tullet med hormonene mine og gjort meg emosjonell tidligere). Jeg har for første gang på utrolig lenge god økonomi (Jeg har vert en storsløser siden 2014 og alltid kjøpt akkurat det jeg har følt for i tide og utide, men har endelig fått kontroll på dette ‘problemet’). Den siste grunnen er noe jeg har så utrolig lyst å fortelle, men holder for meg selv i kanskje en ukes tid til. Det spørs litt på andre parter! Det er ganske stort, for meg ihvertfall, så da vil jeg presentere det på en skikkelig måte når jeg først gjør det.

Alt i alt er jeg virkelig i et strålende humør, og det eneste som virkelig bekymrer meg er at ting bruker å skjære seg for meg når jeg har disse periodene. Hvis for mye godt kommer i min retning har det alltid, og da mener jeg alltid snudd. Går det bra på trening blir jeg syk eller skadd. Går det bra i et forhold skjærer det seg. Dere skjønner regla. Denne gangen er jeg likevel fast bestemt på å ikke la noe gå skeis. Jeg skal holde på det gode jeg har med nebb og klør. Jeg skal pleie forholdet mitt, ta vare på kroppen og ikke presse den for langt for fort. Jeg skal fortsette å spare penger og ikke kjøpe alt jeg kommer over som ser pent ut og jeg skal definitivt fortsette å være forsiktig med hva jeg putter i munnen slik at jeg slipper å bli “stor” igjen nå som jeg har holdt meg under 80kg såppas lenge.

Jeg har også et par mer konkrete mål. Det første er det russiske knebøyprogrammet. Jeg har virkelig testet min 1rep max og ut ifra den fått et seks-ukers program som jeg skal følge. Jeg synes det er litt rart at på disse seks ukene så vil jeg bare øke maxløftet med 5kg, men det er mulig jeg har lest feil.

Det neste målet er å ta vare på meg selv bedre. Jeg er flink til å smøre både kropp og hår, men jeg skulle hatt både frisørtime, brynfiksetime (haha) og både bleiket tenner og solet kroppen litt. Alt dette er jo kosmetiske ting, men jeg ønsker å føle meg fresh igjen.

Siste målet er rett og slett å ta mer tid til meg selv. Gjøre produktive ting som gjør at jeg føler meg bedre. Alt fra husvask til tegning og boklesing. Jeg kaster vekk alt for mange timer foran netflix og hbo. Jeg skal heller la meg fordype meg i bøkene jeg har liggende (det er ikke så rent lite av de heller). Jeg har et mål om å bli ferdig meg både harry potter og game of thrones før jula, så kan jeg ønske meg “det gyldne kompass” (som har vert ei bok jeg har hatt lyst å lese siden 2012) og eventuelt Lord of the Rings serien i julegave.

Alle disse tingene (hvis jeg følger de) kan kanskje hjelpe meg å holde oppe det gode humøret og gleden jeg føler i hverdagen, for jeg ønsker virkelig at denne følelsen skal vare!

Som jeg skriver hver gang når jeg har “nedeperioder” på bloggen, følg heller gunnhildresell på instagram for å se blandt annet treningsvideoer og turbilder!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg