Redesign – bukse til shorts!

Da er jeg akkurat ferdig med et redesign eller “upcycle” prosjekt!

Shortsen var en gang ei bukse, og da jeg gikk Design & Håndverk på videregående gjorde jeg det om til en shorts. Jeg ble aldri helt ferdig med den men nå har jeg endelig fullført!

Naglene og blondene var der fra før av, så det jeg har gjort er å gjøre den ‘distressed’, altså opprevet og slitt og gitt den en ny ‘cut’ på sidene – da altså svingen eller buen i sidesømmen.

Er kjempefornøyd med resultatet og synes den ser mye bedre ut nå enn før, selv om jeg kunne tenkt meg at den var enda mye mer ‘frayed’ i bunnen og kanskje enda mer ripped i fronten. Jeg tok bare ikke sjansen på å lage mer hull da jeg var redd den ville bli mer eller mindre gjennomsiktig.

Har fremdeles 3-4 shorts prosjekt hjemme som jeg gleder meg til å fortsette på! Har funnet mye fin inspirasjon på nett til ulike stiler jeg skal prøve å kopiere.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg