And so it begins!

I går kveld fikk jeg planen min! Den inneholdt en plan med 6 måltider fordelt utover dagen, 18 oppskrifter på ulike retter, smoothies, tilbehør og brød/muffins, 6ukers treningsplan og oversikt over treningsøvelser med beskrivelse og bilder på hvordan de skal utføres!

Måltidene så vanskelige ut, men nå har jeg gått over planen ca 10 ganger, og den er faktisk genial! Billige og enkle matvarer som man får tak i på dagligvare butikker som kan slenges i en matboks og bringes med på jobb o.l! På ekstraoppskriftene er det litt mer avanserte (og sikkert noe mer velsmakende) alternativer som jeg kan teste ut i friperiodene mine.

Eneste som er skuffende er at det ikke var noe tunfisk på planen, siden jeg endelig har fått smaken for det i tillegg til at det er billig og enkelt å ta med på jobb.

Treningsplanen (Som mest sannsynlig ikke kommer til å bli fulgt, rett og slett fordi det ser for lett ut) består av;
Dag 1 mage – rumpe – lår
Dag 2 – Fullkropp pulstrening
Dag 3 – Tabata
Dag 4 – Fysio for skuldre
Dag 5 – rumpe – lår – legger
Dag 6 – Stretching/yoga
Dag 7 – Fridag

Jeg må nok forandre litt på oppsettet for å få det til å passe i min hverdag.

Tabata er onsdag og stretching på mandager (så lenge som jeg får plass på timene) og søndag er blitt den nye beintreningsdagen, så jeg får rokkere litt på dagene + tilpasse de etter arbeidsperiodene mine.

Selv om det er vanskelig å få planen til å passe i min hverdag er jeg veldig fornøyd da jeg ikke savner noe på den! Det er tydelig at hun har tatt mine personlige mål i betraktning sa hun laget planen – og det er for meg det viktigste!

Alt i alt virker det høyst gjennomførbart, jeg må bare få inn rutine på matlaging slik at jeg slipper at det som skjedde idag skjer igjen – nettop at jeg bare hadde med mat til to måltider på jobb. Blir nødt til å improvisere med 12-måltidet slik at jeg ikke drar på trening sulten.

Har lovt å være med på trening med Marion etter jobb; så kommer nok til å teste ene intervall-løpeøkten idag. Fikk 3 ulike intervalløkter som kan kjøres når som helst ila. uka, men helst før eller etter styrketreningene.

Jeg gleder meg til å komme i gang skikkelig og forhåpentligvis begynne å se reelle resultater!

Avslutter innlegget med bilder av to råflotte kropper som motivasjon til meg selv!

 

 

 

#Trening #kosthold #fitness #livsstil

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg