Ødelagte skuldre!

Så akkurat som jeg forutså idag er jeg fullstendig ødelagt i skuldrene. Det er hverken bicep eller tricep, men den “kulen” øverst på utsiden av overarm som har fått det, men det var jo den som svei i går, så jeg er ikke direkte sjokkert. Jeg aner ikke hva den muskelen heter, men uansett navn så har den fått kjørt seg. Derfor får den nytt navn, så enkelt som skulderklumpen. Så ja, skulderklumpen min er helt og fullstendig oppbrukt, og jeg ser ikke for meg at den blir brukt mer enn absolutt nødvendig fremover. Som en litt mere hyggelig opplevelse føles ikke venstre skulder stort verre ut enn høyre! Ja, den lille ‘murringen’ midt inne i leddet, men den er ikke spesielt værre enn til vanlig! Noen dager hvile er nok alt som skal til!

Idag hadde jeg mitt første Basic kettlebell-kurs helt alene. Dette var skummelt, men også veldig gøy! Da jeg så de påmeldte på oversikten, syntes det var veldig få på listen, men det kunne egentlig ikke vært flere. Det var mer enn nok å følge med på når 6 som aldri har rørt en kettlebell skulle begynne å swinge, snatche og prøve å få en clean til å sitte riktig! Kettlebell er ufattelig vanskelig å få til i starten, jeg husker selv hvordan jeg tok en snatch for litt under to år siden. Da var hånden uten kule i godt plantet på låret for å “få mer kraft”, og clean lå aldri på noen måte behagelig. Jeg vet også hvor frustrerende det kan være å ikke få øvelsen til å sitte, eller ikke klare å skyte frem hofta, så jeg håper de følte de fikk den hjelp de hadde behov for.

I morgen har jeg min første gruppetrening på senteret, og dette gleder jeg meg veldig til! Jeg har til og med snoket på påmeldingslisten og gleder meg til å se igjen alle mine ‘faste kettlebellere’! Jeg har ikke laget oppsett enda, men tror jeg går for noe veldig enkelt og greit. De er nok godt vant med mine harde og bein-drepende timer, så håper det ikke blir skuffende at jeg har en lettere time for en gangs skyld!

Nå skal jeg drikke resten av burn-boksen min og se om ikke jeg klarer å holde meg våken til klokka 6 i morgen tidlig (Idag tidlig? ehh, samesame)

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg