OLY-Kurs!

På søndagen nå dro jeg, kjæresten og Stig til Kristiansund for å være med på kurs for å lære olympiske løft! Olympiske løft er den type løft man ser på for eksempel crossfit-games hvor de løfter stang med vekt enten opp på skuldrene eller over hodet og går ned i knebøy. 

Bildene under forklarer bedre enn jeg kan.


Skuldra mi er ikke i form til å snatche eller noe, men å ta knebøy med stang på skuldrene, og kjøre markløft er fine måter å bli sterkere i disse øvelsene uten å faktisk kjøre de. 

Det var utrolig vanskelig kurs, men det var også så gøy at de 3timene fløy forbi! Jeg føler jeg fikk mye ut av kurset, og at denne treningsmetoden faktisk kan være noe jeg ønsker å “satse” på! Idag har jeg laget et oppsett som jeg og kjæresten skal trene hvor både markløft, over head knebøy og frontbøy er med, så det blir spennende å se om vi klarer å stå i morgen!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg