Overvekt.

Jeg begynner å bli “Lettere overvektig” eller hva jeg skal kalle det. Dessverre sliter jeg som F med å skulle spise sunt. Jeg vet hva jeg burde spise, og mye av det er godt, men når jeg må så vil jeg ikke. Jeg har alltid hatt et vanskelig forhold til mat. Enten spiser jeg for mye og for usunt eller for lite og “for sunt” som da vil si at jeg ikke har fått i meg det jeg har behov for å få i meg. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal prøve på for å klare å holde vekta nede uten å gå rundt sulten eller sugen etter noe godt hele tiden.

Akkurat nå kjenner jeg et sterkt “behov” etter is. Jeg vet jeg må bare være streng, men det er så sinnsykt vanskelig. Det er nesten verre enn å slutte med sigaretter eller snus. Det eneste jeg ønsker er å kunne gå rundt i korte shortser og løse topper, uten å føle meg som dette;

Hvordan skal jeg klare å si NEI til nydelig mat og JA til tørr og fæl sunn mat (Som jeg sikkert har kommet til å elske har jeg ikke vist den var sunn)? Hvis noen har tips til hvordan jeg skal klare å vri hodet i riktig retning så er jeg mer enn villig til å høre, for nå er jeg lei av å få brekninger av mitt eget speilbilde.

3 kommentarer
    1. hei, starten er jo alltid vanskelig, men hva om du tar små steg som at du bytter ut hverdagsprodukter i kjøleskap og matskap til et sunnere alternativ, bare der hentes mye inn i lengden. og å sette seg noen småmål du vet du klarer og en til to du vet du må jobbb med. øke litt aktivitetsnivå i forhold til det du har nå. begynn alt rolig ikke smell på da detter du av veien før du i det hele tatt merker at du går på den 🙂

    2. #koit #livsstilsendring: Jeg kan ikke øke aktivitetsnivået mitt, trener allerede opptil 8 ganger i uka med maks en hviledag. Problemet er ikke egentlig det å endre kostholdet, problemet er å ikke sprekke og finne unnskyldninger for å spise godteri osv.. Trenger sikkert psykolog for å få det til!

    3. Ok 🙂 men vist det ikke er psykologi bak dine sprekk , må du bare finne frem selvkontroll før du sprekker og avlede det med noe annet 🙂 eller lage sunne snacks og ha i kjøleskapet for og få ned behovedt 🙂 masse gode oppskrifter på forskellige blogge og matsider 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg