Alltid en unnskyldning!

Som de fleste mennesker som har litt manglende motivasjon, så er jeg ekspert til å finne på unnskyldninger! Før fant jeg på unnskyldninger til å ikke trene, nå finner jeg på unnskyldninger til å spise sjokolade og drikke brus. Frem til september hadde jeg jo egentlig vert veldig flink, men de siste månedene har jeg sklidd helt ut, og jeg klarer alltid å finne unnskyldninger til å kose meg med noe godt. 

“Jeg er syk”
“Jeg er støl”
“Det er helg”
“Det er valentines”
“Jeg er ensom” 
“Jeg var flink på trening idag”

Om det er premie eller trøst spiller ingen rolle, men å trø det i meg skal jeg.  

De siste månedene (Siden jeg var i Sverige) har jeg hatt fullstendig dilla på Kinder Bueno, hvor mange hundre kroner jeg har brukt på den sjokoladen vet jeg ikke, og nå er det firkløver som jeg bare “må” ha. Idag kjøpte jeg ei storplate firkløver og i pakke med minibakkels. Sjokoladen er allerede borte, og halve pakken med minibakkels. Eneste grunnen til at det er igjen noe som helst er fordi jeg vil at Andreas skal få litt når han kommer hjem fra jobb. 

Så hvorfor er det så enkelt å finne unnskyldninger til å spise ting som absolutt ikke er bra for kroppen? Trening og helse er det viktigste i livet mitt (bortsettfra venner og familie, selvfølgelig) og likevel finner jeg alltid en unnskyldning til å ødelegge for meg selv. Så spørsmålet mitt er;

Er det flere der ute som sliter med det samme, men klarer å holde søtsuget unna? Isåfall hvordan? Jeg trenger all hjelp jeg kan få!

3 kommentarer
    1. hehe er lov av og til. Tar ikke en slik som premie, da heller et glas vin…Har ikke spist sjokolade på 1 uke, frister ikke i dag, men kansje i morgen eller helgen, mye folk, god mat osv, så fort gjort, men man skal kunne leve og nyte og da))

    2. rundtomkringtrorjeg: Er greit å kose seg av og til, men med meg er det jo nærmest fråtsing dessverre.. Spiser for mye for ofte, så satser på at jeg klarer å roe ned litt, er jo 100% egen viljestyrke det står på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg