Deilig tirsdag!

Idag tror jeg er første gang på lenge at jeg har trent to treninger på en dag; og jeg elsker det!

Først kjørte jeg (som instruktør) en powertime med kettlebell (10 øvelser med 45/15 intervaller med 3 runder) 

Øvelsene som ble kjørt var;

Squat med kula på ryggen
Half snatch venstre
Half snatch Høyre
Utfall bak med kula på ryggen
Clean venstre
Clean høyre
Utfall foran med kula på ryggen
Jerk høyre
Jerk venstre
Double hand swing

Gjett om jeg er stolt av at jeg husket alle 10 øvelsene  nå da. 

Siden timen er 30min hadde vi avslutning hvor salen ble delt i to. I 1minutt løp gruppe 1 frem og tilbake mens gruppe 2 sto i mountain climber, så byttet vi slik at begge gruppene fikk løpe to ganger og ta mountain climber to ganger. 

Deretter sto sirkeltreningen for tur. 

Sirkeltrening er 40/20intervall med 15 øvelser x3. Vi tok samme øvelse tre ganger før vi byttet. Jeg husker ikke absolutt alle øvelsene, men en ny favoritt må være “sidehopp” eller “Skøytehopp”. Når jeg fikk til å ta den skikkelig med litt høy fart kjente jeg den godt i ben og rumpe. 

Selv om det var utrolig deilig, og jeg følte meg forholdsvis sterk under begge treningene kjenner jeg godt at det var tungt for en lat julekropp. Jeg føler meg rett og slett mørbanket! 

En eventuell trening imorgen blir nok flat gåtur eller litt jogging for å riste ut rumpe-syre (haha). 

Det er jo nytt år nye muligheter også etter imorgen, så da må man jo sette opp års-mål!

Q: Hva er din favorittøvelse? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg